Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vakantiefiets gezocht - Forum Wereldfietser

Vakantiefiets gezocht

Ik weet het, het zoveelste topic hierover. Helaas is mijn geliefde trek T80 vanmorgen gestolen en moet ik nu (dringend) op zoek naar een nieuwe fiets. Uiteraard braaf de vraagjes ingevuld:
* Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Fietsvakanties met +- 80-100km per dag en recreatieve ritjes thuis.

Ben je zeker dat je de fiets veel gaat gebruiken, of is het meer een testfiets om te zien of fietsvakanties je wel bevallen?
De fiets zal zeker veel gebruikt worden.

* Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Ik heb geen haast op vakantie, tijdens recreatieve ritjes gaan we wel eens iets harder maar nooit echt overdreven.

* Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Altijd een rechtopfiets gehad en hier dan ook aan gewend.

* Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak?
Ja. Regelmatig.

* Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
Regelmatig eens een gravelroad kan er wel tussenzitten maar zeker geen mountainbikepaden.

* Waar gaan de vakanties naar toe?
In het verleden reeds Ardennen, Schotland en Kroatie. De rest van de wereld staat nog op de planning, te beginnen met oost-europa.

* Wat voor vakanties worden dat?
Twee tot drie weken, 80 a 100km per dag met regelmatig een rustdag.

* Je lichaamslengte, gewicht en lichaamsbouw
Lengte 1,70 gewicht, circa. 70 kg. Normale bouw, stevigere benen.

Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
Volledige bepakking voor 3 weken fietsen, zo'n 15kg in voor en achtertassen + tent.

* Waar woon je? (regio, grote stad of provincie is voldoende)
In Leuven, Belgie

* Wat is je budget?
Eerder beperkt wegens net afgestudeerd en beginnend werkende: max 1000 euro

* Welke fietservaring heb je?
Vakanties in Schotland, Ardennen en Kroatie + dagelijkse woon-werkverkeer (zo'n 10km) + recreatieve tochten van +- 30-50km

* Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier?
100 -120 km

* Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Heb je budget om het een fietsenmaker te laten doen? Wil je een cursus fietsonderhoud volgen?
Kleine basis (banden/ketting/remkabel vervangen, ...), cursus staat ooit op het programma, budget voor fietsenmaker valt vrij te maken zo nodig.

* Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Zeker, liefst met deskundig advies want te weinig ervaring om zelf goede van slechte tweedehands te scheiden.

* Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Totaal niet. Ik had nu een trek T80, geweldige hybride maar eigelijk aan de zware kant voor het echte klimwerk.

*Wil je onderweg elektronica kunnen opladen?
Zou wel handig zijn maar niet noodzakelijk.

*Wil je de fiets op korte termijn, of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
Liefst binnen de 2 weken ivm weekendje fietsen gepland eind augustus.

Alvast bedankt aan alle meedenkers!
Balen dat je fiets gestolen is.

Mischien op de oppad-site kijken naar fietsvakantietesten van ca 1000,-- euro - http://www.oppad.nl/uitrusting/fietsen/ ... ngfietsen/ Daar worden budget, ,middensegment en hoog segment fietsen besproken. Misschien kun je je voordeel ermee doen.

De Optie waar ik zelf voor zou gaan is proberen een fiets te lenen/ huren voor je weekendje in augustus en misschien iets langer door te kunnen sparen waardoor je een kwalitatief betere fiets kunt kopen + wat meer tijd hebt om je te oriënteren.