bert sitters schreef:
Lijkt of de DB nu geheel inzet op hun ICE-treinen, maar daarin mogen geen fietsen mee. Voor veel bestemmingen in en via Duitsland betekent de CityNightLine voor fietsers vaak de enige serieuze mogelijkheid.
De CityNightLine heeft als voordeel dat je ´s avonds uit Nederland vertrekt en ´s morgens uitgeslapen op je bestemming aankomt en direct op de fiets kunt stappen.
Ik zie de fietsbussen niet als alternatief, want deze zijn langer onderweg en je moet de hele nacht zitten. Mijn behoefte is toch wat meer slaapcomfort. Bovendien zijn de fietsbussen vaak onbetrouwbaar: toch wel vrij kort voor vertrek krijgen de mensen die geboekt hadden te horen, dat de bus op die datum niet rijdt.
De CityNightLine is duidelijk in het belang van de fietsers. laten we eerst inzetten om het product te behouden en daarna kijken hoe het verbeterd kan worden.
In 2011 namen we de CNL voor 't eerst; vanuit Praag terug naar huis na een mooie fietstocht vanuit huis naar Praag gemaaklt te hebben.
Dat beviel ons zo goed dat we dit jaar in Zwitserland zijn gaan fietsen; met de CNL retour Basel geboekt.
We hadden bewust voor ons vakantie plan gekeken naar welke bestemmingen de CNL had. Je stap 's avonds in en de volgende ochtend ben je op bestemming, stap je lekker op de fiets. Jammer als er een aantal zouden vervallen.
Geen geleur met fietsen in dozen of fietshoezen, vroeg op luchthavens te zijn om de boel in te pakken. Allemaal niet nodig.
Halfuurtje voor vertrek op 't station zijn, fiets de trein in rijden en klaar.
Rechtop zittend in een bus kan ik niet slapen, dan kom ik gebroken aan, in een slaapcoupe komen we de nacht uitgerust door.
Voor ons echt ideaal en kan 't een ieder dan ook van harte aanbevelen.
Jammer dat ze niet naar zuid-europa (Frankrijk etc) rijden.
groeten,
Arnold.