Additionally, paste this code immediately after the opening tag: OFM probleem - Forum Wereldfietser

OFM probleem

Als ik op mijn Windows 8.1 de OFM kaart laad van de Benelux heb ik daar geen probleem mee, maar als ik West Europa wil laden, krijg ik de melding dat internet Explorer niet werkt.

Als die het wel doet en de kaart is na een tijd geladen dan zie ik geen setup om te openen om de kaart te laden in basecamp. Ik heb trouwens zip genius om uit te pakken want toen ik mijn computer opwaardeerde naar 8,1 was uitpakken plotseling weg.

Ik heb toen contact gehad met een medewerker van Microsoft help centrum die mijn computer van afstand heeft overgenomen en mij vertelde dat die OFM site prehistorisch is en is bedoeld voor oudere computers.

Weet iemand hoe ik die kaart toch kan laden.

Mario
Je kunt proberen een andere browser te gebruiken, misschien Firefox.
Mario, ik kan je uitdaging niet nadoen. Je installeert Basecamp en daarna download je de gewenste kaarten van http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe
Klik daarna op PC version (in dit geval) en je komt terecht op http://osm.pleiades.uni-wuppertal.de/op ... 2014/0604/

Download de gewenste versie (standaard naar je downloads map.) Daarna kun je het bestand uitpakken met in jouw geval zip-genius en in de map OFM(EU2014_W) Install_OFM_EU2014_W.exe opstarten, dit duurt even en als je daarna op close klikt zul je zien dat er een bestand bij is gekomen in die map nl. Uninstall_OFM_EU2014_W.exe.

Als je vervolgens in basecamp naar Maps gaat zul je zien dat je er nu een 2e of 3e keuze bij hebt gekregen.

De OFM-site kan misschien een update gebruiken, niet iedereen kan of wil echter achter Microsoft aan lopen. Het is trouwens goed dat je met een oudere computer ook nog de site kan openen, als dat niet het geval zou zijn waren el veel meer meldingen geweest.

Peter

PS
Wat Roald aanhaalt is ook een optie, in Chrome krijg ik nl ook niet alles te zien.
supermario schreef:Als ik op mijn Windows 8.1 de OFM kaart laad van de Benelux heb ik daar geen probleem mee, maar als ik West Europa wil laden, krijg ik de melding dat internet Explorer niet werkt.

Mario
Vreemd verhaal Mario

Ik heb op m'n netbook even windows 8.1 opgestart en ik kan zonder problemen met InternetExplorer West Europa downloaden. Hij is wel traag met downloaden (2,5 GB) maar dat kan ook aan de Wifi-verbinding liggen.

Verders is er niks mis met de OFM-site in mijn ogen 8)
Er is denk ik een storing of onderhoud met de server van NLUUG waar die kaarten (Benelux trouwens ook) gehost worden (http://ftp.nluug.nl/pub/maps/openfietsmap/). Ik krijg nu ook geen download box te zien, jullie wel dan? :?

De link naar de Duitse server (klik op PC version) werkt nog wel:
http://osm.pleiades.uni-wuppertal.de/op ... 2014/0604/
supermario schreef: Ik heb trouwens zip genius om uit te pakken want toen ik mijn computer opwaardeerde naar 8,1 was uitpakken plotseling weg.
Je hebt geen apart uitpakprogramma nodig want dat zit al standaard in Win8.1 :wink:
Bedankt voor jullie reacties.
Michael W schreef:Je hebt geen apart uitpakprogramma nodig want dat zit al standaard in Win8.1
Toen ik mijn computer opwaardeerde van 8 naar8.1 was uitpakken weg, vandaar zipgenius.

Voor alle duidelijkheid. Ik ben heel blij met OFM, maar dit was alleen wat die
medewerker van Microsoft zei.

Ik heb het net weer geprobeerd, maar ik blijf de melding krijgen: "internet Explorer werkt niet, er is een probleem opgetreden"

Mario
supermario schreef:Ik heb het net weer geprobeerd, maar ik blijf de melding krijgen: "internet Explorer werkt niet, er is een probleem opgetreden"
Ik vermoed eerder dat jouw versie van 8.1 niet correct is geïnstalleerd Mario. Uitpakken kan niet zomaar verdwenen zijn en IE die niet werkt, kortom, ik zou hem even helemaal opnieuw gaan installeren 8)

Afbeelding
Michael

IE werkt prima, maar alleen niet als ik bv OFM Europa west wil downloaden.

Die medewerker van Microsoft help centrum heeft, wat ik al eerder schreef. mijn computer op afstand over genomen en hij liet mij zien dat IE goed werkt, maar dat het aan OFM ligt.

8.1 werkt prima verder. heb met de Benelux kaart geen problemen.

Mario
Het lijkt erop dat er een probleem is met de server. Ik probeer nu de Benelux kaart, OpenFietsMap(gmap).zip, te downloaden en dat gaat heel langzaam (geschatte tijd 10 uur en 46 minuten).

---------------
De geschatte tijd is inmiddels terug naar 3 uur 12
De server was getroffen door een DDoS aanval, als het goed is zou alles het nu weer moeten doen (evt de browser cache legen als je niets of oude bestanden nog ziet).
Gevaarlijke omgeving dat Internet. :wink:

Was je trouwens bij het 10 jarige jubileum van OSM in Amersfoort?

https://blog.openstreetmap.org/2014/08/ ... -birthday/

Gefeliciteerd alle vrijwillige mappers, coders en organisatoren! Bedankt voor al die handige kaarten.
Ik heb windows 8.1 op nieuw geïnstalleerd. Nu gebeurt het volgende. Als ik West-Europa download en ik pak deze uit dan zie ik geen install.exe. Weet iemand hoe dit komt.

Mario
Dat komt omdat ie install.exe heet en geen setup.exe.
Lees de gebruiksaanwijzing maar eerst.
Sorry tovenaar

Die bedoel ik install.exe.

Mario
Heb je dan wel de goede versie gedownload? Die voor de pc?
Bij de gps versie zit namelijk géén installer.
Tovenaar

De Belenux kan ik laden in Basecamp, maar Benelux en Duitsland weer niet. Dit geld ook voor bv West-Europa. Ik heb dit al een paar keer geprobeerd. Ik weet 100% zeker dat ik de pc versie heb gedaan en niet de gps versie.

Als de Benelux niet zou lukken zou ik nog denken dat het aan mijn computer 8.1 ligt, maar als ik de Benelux wel in Basecamp kan laden en de anderen niet, moet er denk ik iets anders aan de hand zijn.

Het is geen ramp, maar ik blijf het alleen wel vreemd vinden.

Mario
Ik weet niet precies wat het probleem is. Je kan geen installer vinden?
Heb je de zip file wel uitgepakt?
Ja. Ik zie dan geen Install.exe, maar alleen lees mij.

Mario
supermario schreef:Ja. Ik zie dan geen Install.exe, maar alleen lees mij.

Mario
Kan het zijn dat je een virusscanner gebruikt. Sommigen daarvan gooien .exe files meteen weg als ze vermoeden dat het schadelijk ik. Dat overkwam mij met Norton. Even Norton uitzetten, installeren en Norton weer aanzetten.