Wat hier toegelaten is, kan elders illegaal zijn: http://www.knack.be/nieuws/ondertussen/ ... 9879.html
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Het is geen licht middel, maar ook zeker geen heel zware of heel verslavende pijnstiller. Codeïne kan wel gebruikt worden als grondstof voor de aanmaak van Krokodil, maar met de hoeveelheid codeïne in zo'n pijnstiller kan je vermoed ik weinig aanvangen. De reactie van de overheid lijkt me in ieder geval zwaar overdreven en als men iedereen met een pijnstiller met codeïne voor de rechtbank gaat laten komen, dan moet Georgië denk ik een mooi aantal extra rechters te werk stellenOmeGerrit schreef:Als ik de commentaren onder dat artikel goed lees is het niet zomaar een gewoon pilleke tegen de koppijn, maar toch, het zal je overkomen.
Beste Sandra - Als degene in kwestie een medicatie paspoort had aangevraagd dan had haar apotheker haar waarschijnlijk ook ingelicht over het feit dat opiaten niet toegelaten zijn in bepaalde .... Bovendien geeft 'de door jouw benaamde roeper ' van het medicatie paspoort ook aan dat ze zelf geen ervaring heeft met opiaten ....Sandra de G. schreef:Als reiziger doe je er goed aan je in dit soort formaliteiten te verdiepen. Toch merk je zelfs op een forum als dit dat er soms heel snel wordt geroepen: zorg gewoon voor een medicijn-paspoort. Terwijl dat voor opiaten over het algemeen NIET voldoende is. Voor Schengen-landen heb je Schengen-verklaring nodig, voor niet-Schengen-landen kan het per land verschillen, zie website Farmatec.
Ik denk dat deze tip nog een extra waarde krijgt als je om wat voor reden ook in een ziekenhuis belandt en je door de taalbarriëre niet duidelijk kan maken welke medicijnen je gebruikt.Blanche schreef:Dit is geen nieuws voor de Wereldreiziger. Er zijn meerdere landen waar je niet alle medicijnen zomaar mee mag nemen. Vooral met bepaalde pijnstillers, naalden, spuiten en slaapmiddelen is het opletten. Oman/Iran/Kazachstan enzv. Gebruik je medicijnen op reis? Neem dan een medicijnen paspoort mee. Hierop staat wat je bij je hebt en waarom je deze middelen gebruikt. Deze kan je zo krijgen bij je apotheek.