Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paklijst voor fietsvakantie 4 weken Thailand & Malesié - Forum Wereldfietser

Paklijst voor fietsvakantie 4 weken Thailand & Malesié

Hallo,

Ik heb zelf al aardig wat dingetjes opgeschreven, voor wat ik wil en kan meenemen, maar mochten er mensen suggesties voor een paklijst hebben...bring it on :-)

Groet,
Sandra (TW)
TravelWoman schreef: Ik heb zelf al aardig wat dingetjes opgeschreven, voor wat ik wil en kan meenemen, maar mochten er mensen suggesties voor een paklijst hebben...bring it on :-)
Er zijn talloze paklijsten/url naar paklijsten op dit forum en daarbuiten te vinden. Het is dan ook veel makkelijker/logischer als je je paklijst post en mensen daar commentaar op laat geven.

Renaat
Oke... dank je voor de tip Renaat.
Hierbij mijn paklijst, graag eventuele aanvulling en adviezen :-)

Contact- en reisgegevens voor thuisblijvers

Algemeen:

paspoort
kopie paspoort 4x
gele boekje
pasfoto's (2x2)
reisverzekeringspasje
vliegtickets
lijst met alle gegevens (Belangrijke tel)
routeboekje
landkaart
woordenboekje
reisdagboek x
money belt 1
fluitje
duct tape
Lonely Planet
geld
mobiele telefoon
oplader mob tel
adressenlijst
fototoestel
UBS stick
flightbag
rugzakje/dagtrips
pen + papier
sneldrogende handdoek 2x

Fiets incl:

Slot
Kilometerteller
spin
extra slotjes voor tassen (2x)
fietstassen achter
stuurtas

Persoonlijke verzorging/toilet/etc:

Toiletspullen
zonnebrandcrème 50
lippenbescherming
shampoo
douchegel
Lactacyd
tandenborstels
tandpasta
scheermesjes
tampons
wc-papier
papieren zakdoekjes
wasmiddel
Daglenzen + extra set lenzen
nagelknipper

Kleding:

bikini
fietsbroeken 2x
fietsshirts 2x
fietshemden 2x
helm
fietssokken 2x
fietssandalen
warme sokken 1x
korte broek 1x
T-shirts / hemdjes 2x
slaapshirt 1x
ondergoed 5x
sportbeha's 2x
afritsbroek 2x
fleece vest 1x
bloes met lange mouwen 1x
regenjas 1x

Medicatie/verband/etc:

reisapotheek
immodium
spuitenset
leukopor
zalf tegen verstuiking
pincet
talkpoeder
thermometer
schaartje
pleisters
norit
laxeermiddel
ORS
deet
ibuprofen .
jodium
SRL gelei
drukverbandje
steriele gaasjes
vaseline
zakmes

Fietsreparatie:

noodspaken 4x
binnenbanden 2x
plaksetje
remkabel
derailleurkabel
steeksleutel 15
set inbussleutels
spakenspanner
set remblokjes
ketting
smeermiddel
zuur vrije vaseline
kogellager vet

Groeten,
Sandra
multitool/zwitsers zakmes...missing links.

maar het meest belangrijke.... ty-raps....
i.p.v. ibuprofen heb je denk ik meer aan paracetamol tenzij je er allergisch voor bent. Dit omdat het eventuele koorts verminderd. Of beidde meenemen zodat je ze om en om kunt gebruiken als alleen para niet voldoende is.

Verder zou ik ipv een bikini een badpak meenemen - zwemt fijner + net wat minder aanstootgevend.

Je woordenboekje is er die niet digitaal? - dan kan die op de telefoon scheelt weer ruimte + gewicht.

Lonely planet - ik hoop dat je alleen het gedeelte meeneemt wat je nodig hebt. Uit mijn geheugen zijn het nogal dikkerds.

Je schrijft tandenborstels - 1 is toch ook genoeg tenzij het een typo is

Lactacyd - hier zie ik zelf het nut niet van in

Wasmiddel kun je daar kopen en/ of groene zeep gebruiken - heeft dan meteen een dubbel functie kleding wassen + je zelf wassen

Fietsbroeken, shirts, sokken, BH's zou ik dan net weer wat meer meenemen - minimaal 3 stuks

Korte broek niet nodig als je een afritsbare lange meeneemt. En dat doe je thuislaten dus.

Je noemt fietsshirts + fietshemden wat is het verschil. Met of zonder mouw? Als dat zo is zou ik ten alle tijde voor met korte mouw gaan. Beter voor de vochthuishouding + om verbranding tegen te gaan. OH ja heb je iets van een petje in je lijst staan tegen oververhitting - kun je heerlijk nat maken en opzetten. Maakt het wat aangenamer om in de hitte te fietsen.

Reisapotheek is heerlijk nietszeggend. Ik zou zeggen ga even met huisarts overleggen en samen te kijken wat verstandig is om wel/ niet mee te nemen. Zalf tegen verstuiking lekker thuislaten - gewoon koelen (max 30 min in lauwwater) + elastische kous werkt zeker zo goed.

Laxeermiddel vermoed ik dat je daar niet nodig gaat hebben - je zult sowieso wel een paar keer aan de race zijn.

ORS zorg dat je dat genoeg meeneemt ook fijn om als er niets aan de hand is gewoon door je water te mengen om alles op peil te houden. ORS bijkopen daar je hem tegen komt zodat je altijd voldoende in je tas als reserve hebt.

Jodium ga dan voor de zalf - mocht je onderweg vallen wat ik niet hoop en je hebt een diepe wond doe er dan geen jodium op want dan kan het niet meer gehecht worden. En mis dus in je lijst een paar setjes met hechtstrips. Dit om te overbruggen naar een arts indien het op een drukpunt zit.

Je zegt drukverbandje maar geeft geen maat - zou dus zelf zorgen voor 2 stuks van verschillende maten. Zorg wel dat je ze zelf met 1 hand kunt aanbrengen want ooit weet je nooit. Thuis oefenen als je geen EH ervaring hebt.

Steriele gaasjes ook in verschillende maten en zou je aanraden om ook een doosje metalline gaasjes mee te nemen - deze hechten niet aan wonden + zijn pijn bestrijdend. ipv steriele gaasjes kun je ook alleen metalline gaas meenemen heeft namelijk dezelfde functie. Dit gaas wordt vaak bij brandwonden en gemene schaafwonden gebruikt (ondanks dat drogen aan de lucht hier wel vaak de betere optie is- maar niet altijd mogelijk is)

Ik mis een buitenband.
Ik mis bescherming tegen muggen in je paklijst. Omdat er volgens het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering naast een risico op malaria (specifieke gebieden) ook een risico op knokkelkoorts (dengue) bestaat (voor zowel Thailand als Maleisië), zou ik voor een anti-muggenmiddel op basis van DEET kiezen.
- Een dunne lakenzak is wat mij betreft onmisbaar (zijde). In veel hotels vind je alleen een onderlaken.
- Muggenbescherming: spul met DEET is daar in elke 7 Eleven of supermarkt te koop, in een wat sterkere samenstelling dan in NL en voor een kwart van de prijs. Een muggenstekker en muggenspiraal zijn ook fijn, eveneens in elke supermarkt.
- een dompelaar met beker om zelf thee en koffie te maken op je hotelkamer. Niet per se nodig, wel erg prettig om niet steeds afhankelijk te zijn van horeca.
- Zelf nemen we altijd waterzuivering mee om de bidons te vullen, hoef je niet steeds plastic flessen te kopen. Dit is natuurlijk ook niet echt nodig, flessen water zijn op elke straathoek te koop.
TravelWoman schreef: shampoo
douchegel
wasmiddel
Kan vervangen worden door één product.
TravelWoman schreef: jodium
Wat bedoel je juist met jodium? Want jodium op zich heeft geen plaats in een EHBO-set, een ontsmettingsmiddel op basis van jodium mogelijk wel.

Ik hamer er trouwens graag op dat kennis van EHBO nog veel belangrijker is dan de producten die in een EHBO-tasje zitten.
TravelWoman schreef: set inbussleutels
ketting
In een volledig setje zitten vaak sleutels die je nergens nodig hebt op de fiets, dus wees selectief in welke je meeneemt.
Een volledig ketting zou ik niet snel meenemen, wel een kettingpons (heb je sowieso nodig).
Ik mis ook nog een pompje.
En één klever voor het repareren van een buitenband zou ik ook meenemen als er geen reservebuitenband mee gaat.

En als 'fan' moet ik natuurlijk wijzen op:
- http://www.tear-aid.nl/
en
- http://sugru.com/

Twee producten die samen met kabelbinders heel veel noodreparaties mogelijk maken.
Ook iets van naald en draad gaat er bij mij op langere vakanties mee.

Renaat
Waarom twee binnenbanden? Een binnenband kun je oneindig plakken, en ze zijn daar ook te koop. Eentje meenemen is natuurlijk wel handig om te vermijden dat je onderweg moet gaan staan plakken.
Één afritsbroek lijkt me ook genoeg, tenzij modieuze motieven belangrijk zijn. Wassen en drogen is zo gebeurd. In het algemeen is kleding zwaar en neemt die relatief veel ruimte in. Dus hoe meer je daarin beperkt, hoe lonender het is.
nobbiomatic schreef:multitool/zwitsers zakmes...missing links.

maar het meest belangrijke.... ty-raps....
Thanx... 8)
Inge1 schreef:i.p.v. ibuprofen heb je denk ik meer aan paracetamol tenzij je er allergisch voor bent. Dit omdat het eventuele koorts verminderd. Of beidde meenemen zodat je ze om en om kunt gebruiken als alleen para niet voldoende is.

Verder zou ik ipv een bikini een badpak meenemen - zwemt fijner + net wat minder aanstootgevend.

Je woordenboekje is er die niet digitaal? - dan kan die op de telefoon scheelt weer ruimte + gewicht.

Lonely planet - ik hoop dat je alleen het gedeelte meeneemt wat je nodig hebt. Uit mijn geheugen zijn het nogal dikkerds.

Je schrijft tandenborstels - 1 is toch ook genoeg tenzij het een typo is

Lactacyd - hier zie ik zelf het nut niet van in

Wasmiddel kun je daar kopen en/ of groene zeep gebruiken - heeft dan meteen een dubbel functie kleding wassen + je zelf wassen

Fietsbroeken, shirts, sokken, BH's zou ik dan net weer wat meer meenemen - minimaal 3 stuks

Korte broek niet nodig als je een afritsbare lange meeneemt. En dat doe je thuislaten dus.

Je noemt fietsshirts + fietshemden wat is het verschil. Met of zonder mouw? Als dat zo is zou ik ten alle tijde voor met korte mouw gaan. Beter voor de vochthuishouding + om verbranding tegen te gaan. OH ja heb je iets van een petje in je lijst staan tegen oververhitting - kun je heerlijk nat maken en opzetten. Maakt het wat aangenamer om in de hitte te fietsen.

Reisapotheek is heerlijk nietszeggend. Ik zou zeggen ga even met huisarts overleggen en samen te kijken wat verstandig is om wel/ niet mee te nemen. Zalf tegen verstuiking lekker thuislaten - gewoon koelen (max 30 min in lauwwater) + elastische kous werkt zeker zo goed.

Laxeermiddel vermoed ik dat je daar niet nodig gaat hebben - je zult sowieso wel een paar keer aan de race zijn.

ORS zorg dat je dat genoeg meeneemt ook fijn om als er niets aan de hand is gewoon door je water te mengen om alles op peil te houden. ORS bijkopen daar je hem tegen komt zodat je altijd voldoende in je tas als reserve hebt.

Jodium ga dan voor de zalf - mocht je onderweg vallen wat ik niet hoop en je hebt een diepe wond doe er dan geen jodium op want dan kan het niet meer gehecht worden. En mis dus in je lijst een paar setjes met hechtstrips. Dit om te overbruggen naar een arts indien het op een drukpunt zit.

Je zegt drukverbandje maar geeft geen maat - zou dus zelf zorgen voor 2 stuks van verschillende maten. Zorg wel dat je ze zelf met 1 hand kunt aanbrengen want ooit weet je nooit. Thuis oefenen als je geen EH ervaring hebt.

Steriele gaasjes ook in verschillende maten en zou je aanraden om ook een doosje metalline gaasjes mee te nemen - deze hechten niet aan wonden + zijn pijn bestrijdend. ipv steriele gaasjes kun je ook alleen metalline gaas meenemen heeft namelijk dezelfde functie. Dit gaas wordt vaak bij brandwonden en gemene schaafwonden gebruikt (ondanks dat drogen aan de lucht hier wel vaak de betere optie is- maar niet altijd mogelijk is)

Ik mis een buitenband.
Hallo Inge,

Heb deze lijst als begin punt ff van een ander overgenomen en van mezelf wat dingen er tussen gezet. Dus nu kan ik bijstellen en schrappen. Ik heb zeker veel aan je feedback, super bedankt....top!!

Groet,
sandra
aardvark schreef:Ik mis bescherming tegen muggen in je paklijst. Omdat er volgens het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering naast een risico op malaria (specifieke gebieden) ook een risico op knokkelkoorts (dengue) bestaat (voor zowel Thailand als Maleisië), zou ik voor een anti-muggenmiddel op basis van DEET kiezen.

Bedankt "aardvark".. ik neem hem mee :-)
peter de rijk schreef:- Een dunne lakenzak is wat mij betreft onmisbaar (zijde). In veel hotels vind je alleen een onderlaken.
- Muggenbescherming: spul met DEET is daar in elke 7 Eleven of supermarkt te koop, in een wat sterkere samenstelling dan in NL en voor een kwart van de prijs. Een muggenstekker en muggenspiraal zijn ook fijn, eveneens in elke supermarkt.
- een dompelaar met beker om zelf thee en koffie te maken op je hotelkamer. Niet per se nodig, wel erg prettig om niet steeds afhankelijk te zijn van horeca.
- Zelf nemen we altijd waterzuivering mee om de bidons te vullen, hoef je niet steeds plastic flessen te kopen. Dit is natuurlijk ook niet echt nodig, flessen water zijn op elke straathoek te koop.

Ook check...Peter, bedankt voor je aanvulling.
Het gaat een mooi lijstje worden :P en idd kijken wat daar aan te schaffen is, beter en goedkoper.

Groet,
Sandra
Revanho schreef:
TravelWoman schreef: shampoo
douchegel
wasmiddel
Kan vervangen worden door één product.
TravelWoman schreef: jodium
Wat bedoel je juist met jodium? Want jodium op zich heeft geen plaats in een EHBO-set, een ontsmettingsmiddel op basis van jodium mogelijk wel.

Ik hamer er trouwens graag op dat kennis van EHBO nog veel belangrijker is dan de producten die in een EHBO-tasje zitten.
TravelWoman schreef: set inbussleutels
ketting
In een volledig setje zitten vaak sleutels die je nergens nodig hebt op de fiets, dus wees selectief in welke je meeneemt.
Een volledig ketting zou ik niet snel meenemen, wel een kettingpons (heb je sowieso nodig).
Ik mis ook nog een pompje.
En één klever voor het repareren van een buitenband zou ik ook meenemen als er geen reservebuitenband mee gaat.

En als 'fan' moet ik natuurlijk wijzen op:
- http://www.tear-aid.nl/
en
- http://sugru.com/

Twee producten die samen met kabelbinders heel veel noodreparaties mogelijk maken.
Ook iets van naald en draad gaat er bij mij op langere vakanties mee.

Renaat

Ook deze informatie gaat mee Renaat, ik kom er wel zo... ha ha top!!

Groet,
Sandra
graag gedaan en succes met je paklijst
Hoi Sandra,

Heb je er al aan gedacht om al je belangrijke papieren, zoals paspoort, credit card,
verzekeringsbewijs en een lijstje met alle belangrijke telefoonnummers, te scannen en naar jezelf te mailen? Kun je in het ergste geval tenminste kopietjes printen.

Wat betreft badpak of bikini? Je kunt op de Thaise stranden/zwembaden prima in bikini, ook veel Thaise dames lopen tegenwoordig in een bikini.

Wc papier, tandpasta, shampoo, waspoeder, scheermesjes, douchegel, is overal te koop bij de 7eleven, veel goedkoper dan hier in nederland.
Ook muskieten repellent is daar te koop voor nog geen 60 baht, (€ 1,50) voor 60 ml. en 13% DEET, die ruikt ook nog lekker.

Zonnebrand zou ik zeker genoeg meenemen, die is buiten de toeristische plaatsen moeilijk te vinden.

Metaline gaasjes vind ik een goede tip van Inge1, ga ik direct aanschaffen.

En binnenband! Als je een frans ventiel (met bijbehorende smalle opening in je velg)hebt is die niet overal verkrijgbaar, een ander ventiel zal dan niet passen.
Ook 28 inch is moeilijk te vinden, 26 inch is geen probleem.

Hele fijne reis,
José
Voor wat betreft de fietsreparatiespullen, kijk ook op de wiki.

In het buitenland wil ik kleine reparaties graag direct zelf kunnen uitvoeren. Zo neem ik, zoals geadviseerd in de wiki, graag enkele passende inbusbouten mee. Als beginnend fietsreiziger raakte ik eens bouten van mijn drager kwijt, erg onhandig. Tegenwoordig controleer ik op reis zo eens per week of ze goed vastzitten. Zo neem ik ook een slangklem mee, die de voordrager aan mijn voorvork kan fixeren, mocht deze afbreken (twee keer meegemaakt, op erg slechte wegen). Of dat voor jou zinvol is hangt samen met je eigen improvisatietalent en of je makkelijk hulp of een lift naar een fietsenmaker o.i.d. kunt krijgen.

Ik heb gezocht of je een fiets met een Rohloffnaaf (of vergelijkbaar) of met een achterderailleur hebt, maar kon uit je posthistorie niets opmaken. In het geval je een achterderailleur hebt, adviseer ik om een NBT2 mee te nemen. Mogelijk is dat gereedschapje overbodig als je je noodspaken ook zonder de cassette te verwijderen kunt inhaken. Ik heb er in afgelegen gebieden in elk geval erg veel gemak van gehad.
jose de waard schreef:Hoi Sandra,

Heb je er al aan gedacht om al je belangrijke papieren, zoals paspoort, credit card,
verzekeringsbewijs en een lijstje met alle belangrijke telefoonnummers, te scannen en naar jezelf te mailen? Kun je in het ergste geval tenminste kopietjes printen.

Wat betreft badpak of bikini? Je kunt op de Thaise stranden/zwembaden prima in bikini, ook veel Thaise dames lopen tegenwoordig in een bikini.

Wc papier, tandpasta, shampoo, waspoeder, scheermesjes, douchegel, is overal te koop bij de 7eleven, veel goedkoper dan hier in nederland.
Ook muskieten repellent is daar te koop voor nog geen 60 baht, (€ 1,50) voor 60 ml. en 13% DEET, die ruikt ook nog lekker.

Zonnebrand zou ik zeker genoeg meenemen, die is buiten de toeristische plaatsen moeilijk te vinden.

Metaline gaasjes vind ik een goede tip van Inge1, ga ik direct aanschaffen.

En binnenband! Als je een frans ventiel (met bijbehorende smalle opening in je velg)hebt is die niet overal verkrijgbaar, een ander ventiel zal dan niet passen.
Ook 28 inch is moeilijk te vinden, 26 inch is geen probleem.

Hele fijne reis,
José

Oe...das een handige tip, je belangrijke papieren, credit card etc ff inscannen en naar je mail verzenden..top!!

De overige tips ook meegenomen, super :-) Thanx!

Groet,
Sandra