Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderdelen vervangen.. hoe kan ik het best doen - Forum Wereldfietser

Onderdelen vervangen.. hoe kan ik het best doen

Dag

Heb gisteren een Santos Travelmaster 2.6 over genomen, de fiets rijdt goed...alleen er zijn wat dingen die ik wil veranderen...(mankementen)

-De fiets heeft een A-Head stuur..graag wil ik iets van 5/10 cm verhogen maar hoe kan ik het beste doen.
-Niet goed opgelet bij aankoop..(Magura hs33)als ik bij de voorrem rem,, komt de remblokken eerst tegen de band aan en ik kan niet afstellen,,hij zit vast aan de pin van de vork.
-Bij het trappen ,,,hoor ik steeds kraken bij het trapas/misschien de cranckarm,,, moeten ze vervangen worden de trapas of de cranckarm,

Verder is de fiets prima in orde crankbladen,ketting en cassette zijn top.
Hoor graag van jullie .

Mvg
e fiets heeft een A-Head stuur..graag wil ik iets van 5/10 cm verhogen maar hoe kan ik het beste doen.
geen idee ik denk dat je dan een te kleine fiets hebt.. er zijn misschien (lelelijke )oplossingen , maar dat te duiden en of t nodig is , is t belnalgrijkste om n paar plaatjes te schieten. frame maat en egeinmaat e, dat bekekenen op de santos site?

-Niet goed opgelet bij aankoop..(Magura hs33)als ik bij de voorrem rem,, komt de remblokken eerst tegen de band aan en ik kan niet afstellen,,hij zit vast aan de pin van de vork.
onderste inbusboutjes losdraaien, handel naar beneden/op de goede hoogte schiuven. vastdraaien.

-Bij het trappen ,,,hoor ik steeds kraken bij het trapas/misschien de cranckarm,,, moeten ze vervangen worden de trapas of de cranckarm,

waarschijnlijk de trappers pak een crankarm vast en draai. geluid weg , begin dan met een ander setje trappers. misschien even overzetten van een antdere fiets zodat je t zeker weet. let op schroefdraad links en rechts draaine tegengesteld..

cranks kunnen speling hetbben op de trapase dan als de.. de handel vastzetten.

nieuwe trapas installeren is geen feest . vind ik . klusjje voor de fm.
meosky schreef: -De fiets heeft een A-Head stuur..graag wil ik iets van 5/10 cm verhogen maar hoe kan ik het beste doen.
Gebruik de zoekfunctie, google en youtube. Zijn er dan nog concrete vragen/onduidelijkheden, dan kan je gerichte vragen stellen. Levert veel meer op dan de verwachting dat mensen hier een fietsonderhoudshandleiding moeten gaan typen.

Renaat