Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Surly LHT Testen - Forum Wereldfietser

Surly LHT Testen

Is er iemand die een Surly LHT in framemaat 42 of 46 cm bezit. Mijn vrouw is namelijk op zoek naar een nieuwe fiets voor onze volgende tocht en wil graag een testritje maken.

Aangezien ik het frame zelf ga opbouwen is een testrit in een winkel niet echt een optie, omdat het niet echt netjes is om een testrit te maken en dan uiteindelijk ergens anders (online) het frame te kopen.
hou er wel rekening mee dat je er 3 centimeter bij moet optellen. Surly heeft Amerikaanse maten.

Mario
supermario schreef:hou er wel rekening mee dat je er 3 centimeter bij moet optellen. Surly heeft Amerikaanse maten.

Mario
leg eens uit?

Een centimeter is een centimeter.
Even goed opletten bij de webshop waar je koopt hoe ze gemeten hebben.
Zadelbuis graag van center to top enz.
Dan kan je het beste vergelijken met andere goed passende fietsen.
Op de Surly website staat een duidelijk overzicht van de afmetingen per framemaat. Volgens het diagram wat er bijstaat zijn bijna alle afmetingen van center to center gemeten, behalve de seat tube, die is van center trapas tot top van bovenbuis gemeten.
Er is ook een spreadsheet met een overzicht van wat voor framemaat mensen van een bepaalde lengte hebben. Dit is subjectief natuurlijk maar geeft wel een aardige indruk.

http://spreadsheets.google.com/ccc?key= ... xM31WpvkCw
Ik denk dat t weinig zin heeft. er zijn te veel variableen om ervor te zorgen dat de testfiets lijkt op de fiets die je gaat bouwen,

recht of krom stuur, wielset, zadel, remmen, versnellingen. tis een wereld van verschil.

als je t bij n winkel lukt , dan is het wel zo vriendleijk om dan daar t frame te kopen. zo veel gaat t denk niet schelen en je fm moet ook leven en das niet eenvoudig ..
Klopt, dat er per fiets veel verschil zit, ook al is het frame de zelfde maat. Maar als iemand op een fiets zit is het toch makkelijker om te zien zitten om te zien of de verhoudingen een beetje kloppen, vooral als je van plan bent er 10.000en kilometers op te rijden. Als je bijvoorbeeld naar de scatterplot kijkt in de link die Jonathan heeft geplaats, is er veel variatie en voorkeursverschil per persoon van een bepaalde grootte. Zodoende vindt ik het altijd handig om toch een testritje te maken.
ik had vertrouwen in mn fm. Net als de meeste die een maatframe kopen. das moeilijk van te voren passen.
tot nu toe gat t goed geen idee hoeveel km er al op zitten.
De maten van de Surly worden gemeten van hart trapas tot hart bb.

in Europa meten wij van hart trapas tot bovenkant zadelbuis scheelt 3cm

Mario
De zitbuis wordt ook bij Surly hart trapas - bovenkant bovenbuis gemeten. (center-top).
Ook daar meten (zie tabel er onder) center to top.
Martym schreef:Is er iemand die een Surly LHT in framemaat 42 of 46 cm bezit. Mijn vrouw is namelijk op zoek naar een nieuwe fiets voor onze volgende tocht en wil graag een testritje maken.

Aangezien ik het frame zelf ga opbouwen is een testrit in een winkel niet echt een optie, omdat het niet echt netjes is om een testrit te maken en dan uiteindelijk ergens anders (online) het frame te kopen.
Of je gaat testrijden en koopt het frame bij datzelfde bedrijf? Dat is te koop bij Just Pedal in Amersfoort voor 448 Euro.
Dag Martyn,
Heb een surly LHTvan 46 cm.
Je vrouw mag m zeker een keer proberen, als Amsterdam niet te ver is.
Stuur maar PB
groeten
nins