Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen door myanmar - Forum Wereldfietser

fietsen door myanmar

hallo,
ik ben 54 jaar, alleenstaande vrouw en vraag mij af of het verantwoord zou zijn alleen door myanmar te fietsen. Ik vind echter zeer weinig informatie over evt routes. Ik zou landen in Yangon en terug vertrekken in Mandalay, een reistijd van 22 dagen. Ik heb geen ervaring met evt fietsherstel, dus daarvoor zou ik al aangewezen zijn op de plaatselijke bevolking.
Hebben jullie voorstellen ?
Alvast bedankt,
Nadine :roll:
kleinelio schreef:Ik heb geen ervaring met evt fietsherstel, dus daarvoor zou ik al aangewezen zijn op de plaatselijke bevolking.
Hebben jullie voorstellen ?
Ja; doe een reparatiecursus voor je vertrekt, en denk goed na over mee te nemen reserveonderdelen en gereedschap. Je zult zeer veel fietsen zien in Myanmar, maar geen die ogen alsof ze van na de Tweede Wereldoorlog zijn. Hoe armer het land, hoe creatiever men doorgaans is met reparaties, maar een cassetteafnemer zul je er bv. niet gauw tegenkomen. Ik heb er zelf in 2,5 week fietsen nog geen lekke band gehad, maar ga ik er weer heen, dan neem ik ook zeker weer een reserve (vouw-)buitenband mee.

Ik heb me, weliswaar als man alleen, nog nooit ergens zo veilig gevoeld als in Myanmar. Over hoe het voor een vrouw alleen is, durf ik geen uitspraken te doen. De bevolking is zeer vriendelijk en behulpzaam, ook als ze geen Engels spreken (wat veel voorkomt, niet geloven wat de reisgidsen zeggen).

Ik heb zelf in februari/maart in omgekeerde richting gefietst, langs de westkant van de Bago Yoma. Hoe denk jij te rijden?

Alvast heel veel plezier gewenst,

Carl
Gewoon doen.
Maar ga nu niet één van die twee hoofdwegen tussen Yangon en Mandalay rijden, want dat zou zonde zijn van je tijd.
Neem de kaart, bekijk welk gebied je interessant lijkt en reis daarheen vanuit Yangon met trein/bus en fiets van daar verder naar Mandalay.
Zelfs gebieden die 'gesloten' zijn, zijn mits wat doorzettingsvermogen wel te bereizen, heb ik ervaren.
Als je er écht zelf niet uitgeraakt kan ik wel een routevoorstel doen.

Ik rij al jaaaaren de wereld rond en ben nog steeds een leek wat fietsherstellingen betreft. Verder als een band of een gebroken ketting vervangen kom ik echt niet, zelfs geen remkabel.
Je redt je wel.
Ik doe het al die tijd al met een setje inbussleutels, een kettingpons en zo een ding om op je cassette te zetten, zodat iemand met verstand van zaken, of technisch inzicht wel uit de voeten kan als ik in de problemen kom.
De wereld is goed, zeker aan die kant.

Veel fietsplezier.