Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wat soort Diefstalbeveiliging hebben jullie op Ortlieb zitte - Forum Wereldfietser

wat soort Diefstalbeveiliging hebben jullie op Ortlieb zitte

goede dag

hoop dat ik hier mag en kan vragen heb sinds kort new bike voor werk merida speeder t3 d 2014 die heb aan gepast zo dat ik hem heel jaar kan gebruiken spatborden / slot / led lampen / continental touring plus 1.6 en pakkendrager er op maar nu ook mooi set Ortlieb Back Roller black Limited Edition maar hoe hebben jullie hem vast gezet zo dat hij niet zo maar weg gehaald kan worden in stad ?

je heb Ortlieb QL2-Diefstalbeveiliging maar die past niet dan maar tyrap ?

vast bedankt
robin :D
De tassen snel veel gebruiken, opdat ze lelijk worden. :D

Dat is vast niet het antwoord dat je zoekt, maar ik heb geen slot op mijn tassen. Als ik mijn dagelijkse fiets parkeer in een bewaakte stalling of korte tijd bij een winkel en de tassen zijn gevuld met kruidenierswaren wil ik nog wel eens het kabelslot dat je als accessoire in een ABUS frameringslot kunt steken door de lus (handvat) van de tas halen. Het houdt een echte crimineel nauwelijks tegen, maar tegen een gelegenheidsdief werkt dat tot op heden afdoende.

Zit er iets van meer waarde (bijv. een goed regenpak) in de tas, dan gaat de tas met mij mee. Ook op het werk neem ik de tas mee naar de werkplek, tenzij er goed afsluitbare bagagekluisjes voorhanden zijn, dan parkeer ik ze daarin. Ik laat de tassen nooit op de fiets achter bij het werk, zelfs niet als het fietsenhok afgesloten is.

Niet iedereen is even goed in geschreven taal, en dat is ook niet erg. Ik had wat moeite om jouw vraag in een keer goed te begrijpen, totdat ik de titel opnieuw las. Zou je in het vervolg hoofdletters, punten en komma's willen gebruiken in je bericht om de leesbaarheid te verbeteren?
voor snel winkelbezoek, met zicht op de tassen, gebruik ik een klein uitrolbaar kabelslotje van Abus. voor alle andere situaties haal ik de tassen van de fiets af. Dat is namelijk het grote voordeel van Ortlieb....je haalt ze er namelijk makkelijk af. en weer terug.
Je kan het 'lintje' achter de drager langshalen. Of je kan een klein cijferslotje kopen.
Maar ik hoor nooit -direct- dat een fietstas gestolen is.

NB 'Limited Editions' moet je nooit geloven hoor. Hoeveel had je er gehad willen hebben :lol:
oke bedankt voor tips

dat er misschien nooit een weg gehaald is kan zijn maar ik voorkom liever dan ik ooit de eerst word bij wie gebeurd

waarom ik voor die Limited Editions ging zag gewoon net iets anders uit dan stadaard classic model daar ging mijn om
Afbeelding
Doet er niks zwaars in, want daar is je achterwiel niet op berekend.
Nooit gestolen, nooit afgesloten, vrijwel nooit meegenomen. Hangt aan mijn fiets, bij WW-verkeer en dagtochtjes eentje, boodschappen en vakanties 2. Net als de stuurtas (blijft ook hangen) en het computertje (idem). De fiets zelf zet ik wel vast en op slot.
Bij het werk staat de fiets buiten, maar wel in zicht.
Een Doberman aan de fietstassen bevestigen
http://www.asadventure.com/benl/doberma ... tAodWy0ARQ
Een dobermann past toch nooit in zo'n klein doosje? 8) Heel even dacht ik ook nog aan een echte dobermann pinscher, maar zo'n suggestie kon ik me van Ed Kettingvet niet echt voorstellen. ;)

Alle gekheid op een stokje, de TS heeft het over diefstal in de stad. Ik, stadsbewoner, zie niemand meer opkijken van een autoalarm, dus of een luidpiepende fiets(tas) ook maar één persoon (buiten misschien de eigenaar ervan) tot actie maant?

Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet nuttig kan zijn. Ik vraag mij nog altijd af of zo'n toestel de nachtelijke diefstal - terwijl ik in diepe slaap was - van mijn eerste reisfiets had kunnen verijdelen.

In aanvulling op mijn eerdere bericht. Als ik op reis ben met de fiets, parkeer ik zonder meer mijn fiets voor de deur van de supermarkt (liever in een dorp dan in een grote stad). Zo mogelijk in het zicht van de kassa's. Ook dan zit er geen slot op de tassen (wel zet ik de fiets op slot) en ik neem alleen die tas mee, waarin een camera, telefoon, papieren e.d. zitten. Mijn gedachte is altijd maar dat niemand geïnteresseerd is in mijn stinkende kledij. Soms (extra waterzak en/of natte tent en/of regenkleding en/of natte handdoek) wordt het makkelijk afnemen van de achtertassen belemmerd door een daarover gespand bagagenetje (ook handig voor de boodschappen die niet meer in de fietstas passen).
Ik gebruik niets. Maar als ik toch die behoefte zou voelen, dan zou ik denk ik gaan voor een combinatie van een alarm (zoals de 'Doberman') en een heel licht kabelslotje. Geen wondermiddel, maar in de meeste omstandigheden waarschijnlijk ruim voldoende om de opportunistische dief tegen te stoppen.
aardvark schreef: Niet iedereen is even goed in geschreven taal, en dat is ook niet erg. Ik had wat moeite om jouw vraag in een keer goed te begrijpen, totdat ik de titel opnieuw las. Zou je in het vervolg hoofdletters, punten en komma's willen gebruiken in je bericht om de leesbaarheid te verbeteren?
En hier sluit ik me ook graag bij aan.

Renaat
Vaak doe ik er een simpel kabel-cijferslotje op. Net genoeg om de gelegenheidsdief tegen te houden en het kost en weegt bijna niets. Ik heb deze:
http://www.mantel.com/aim-compact