Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dergelijke adviezen heb ik eerder gelezen, maar ik kan me niet zo goed voorstellen hoe het werkt. Sta je bij elke hond die op je afkomt een kwartier hondentraining te doen? Serieuze vraag, geen poging de boel in het belachelijke te trekken.bert sitters schreef: In Roemenië krijgen de honden niet zo lekker te eten als bij ons. Neem wat lekkernijen mee. Paai de honden en maan ze tot kalmte. Laat wel zien dat jij de baas bent.
Als je bij mij in de buurt woont, heb ik er nog wel ergens een te leen liggen; opsturen enzo doe ik niet.Larsfietsthard schreef:Aangezien €40 niet in mijn budget past ben ik nog op zoek naar een goedkope Dazer of iemand die hem wil uitlenen voor mijn tocht door Roemenië, van 24 juli t/m 15 augustus.
Alvast dank!
Allemaal natuurlijk gedrag/driften, onzin om te beweren dat honden niet tot de natuur zouden behoren.Riny Visser schreef:Dat honden tot de natuur behoren, waag ik te betwijfelen. . Verder verjagen en verstoren honden het wild in natuurgebieden.
U vergeet dat de meeste honden in landen als Roemenië straathonden zijn en dus beschikken over een erg groot territorium, wanneer dat territorium, waar ze ook voedsel moeten zoeken, word betreed door vreemden zullen zij dit gaan verdedigen (ook weer een natuurlijke actie/drift).Riny Visser schreef: De honden waar wij als fietsers last van hebben zijn slecht of helemaal niet afgerichte mormels. Als honden overlast veroorzaken is dit een door mensen veroorzaakte overlast. De baasjes zijn de eerst verantwoordelijken. Als een hond gedood of gewond raakt door een verdedigende actie van een fietser of wandelaar is dat het probleem van zijn baasje (en de hond zelf natuurlijk).
Tsja, als je zoiets gaat vertellen ben ik er klaar mee ...... honden denken niet zoals mensen, wij krijgen een idee (prikkel), gaan nadenken (filteren) en beslissing nemen (al dan niet actie ondernemen)Riny Visser schreef: Als een hond gedood of gewond raakt door een verdedigende actie van een fietser of wandelaar is dat het probleem van zijn baasje (en de hond zelf natuurlijk).
Van sommige mensen kan men zo'n reactie verwachten, daarom schreef ik ook:Polling schreef:Als je zegt dat je je aan de plaatselijke cultuur moet aanpassen, mag je dus de loslopende/wilde/zwerfhonden wegjagen en mishandelen. Doen de locals ook. Hoort bij de cultuur....
Ed kettingvet schreef:
je zou als beschaafd mens toch minstens wat respect kunnen tonen.