Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 8 t/m 10 augustus: Rondje Groningen gaat Duits - Forum Wereldfietser

8 t/m 10 augustus: Rondje Groningen gaat Duits

Bij het laatste rondje (gister) is bedacht om van het augustusrondje het jaarlijkse zomer-weekend-kampeer-rondje te maken.
Start: vrijdagavond bij Jos in Borgsweer, kamperen in de tuin, (pakweg 45km fietsen van Groningen, of treinen naar Delfzijl en dan nog wat km' s fietsen.)
Zaterdagmorgen richting Duitsland.
Het idee was naar een Nivonhuis waar je ook kunt kamperen, maar dat ligt bij Bremen en zou een dagafstand van zo' n 120-130km worden, dus wie nog een leuke camping in die contreien weet...laat het weten.
We willen met een niet te grote groep. Niet-Rondje-Groningers kunnen zich beperkt aanmelden.
Ideeen, reacties....laat het horen. Cilia (mede namens Geke, Renee, Jos, Riki en Annelies)
Hierbij melden wij ons officieel aan.
We zijn van plan om vrijdags naar Jos te fietsen. Wie fietst er mee?

En een tip voor een leuke camping: http://www.hasenaturcamping.de/
Het betreft een natuurcamping in de beurt van Haselünne.
Mooie camping! maar wel ook ruim 100km.
Ik vind dat geen bezwaar maar anderen misschien wel. Cilia
Wat een geweldig leuk initiatief! Ik kan helaas niet, maar ik ben er wel bij op de Harskamperdennen :D . Het klussen duurt langer dan verwacht en ik heb qua tijd niet de luxe voor twee weekenden in augustus :cry:
Wat is jullie doel in Duitsland? Ik zie Bremen voorbijkomen en Haselunne.....Haselunne (Gross Dorgen) staat nog op mijn to-do list om vanuit mijn woonplaats (Musselkanaal)
te bezoeken, gecombineerd met een deel van de Emsradweg en een bezoek aan het Borkener Paradies.....(voor natuurliefhebbers een aanrader!)
Richard
Ik stel voor om vanuit Borgsweer in Termunten de dijk op te fietsen om dan een kilometer verder even te stoppen om naar de zeehonden te kijken die nu jongen hebben. Het is om 11.25 uur hoogwater, dan liggen ze daar meestal wel te zonnebaden. Dan fietsen we langs de dijk verder naar de Duitse grens en zitten daar op 18 km.
Komend weekend ga ik verder research doen op de fiets.
Alle suggesties zijn welkom.
Jos
We kunnen ook de Dollard-route als uitgangspunt/inspiratiebron gebruiken. We hebben daarvan nog het boekje en bijbehorende kaart. Op de kaart zijn verscheidene campings aangegeven. De route is bovendien uitgepijld, dus makkelijk te volgen.
Ik had gister ook nog een fietskaart gevonden van Ost Friesland- Emsland met alle fietsroutes. (er staan ook veel campings op). werd toen heel nieuwsgierig naar het gebied ten Westen-Noorden van Emden. Lijkt me leuk langs de kust te fietsen.
We zouden dan eerst Borgsweer-Nieuw Statenzijl ( kunnen we ook nog de zeehondjes bewonderen)- Ditzum (aan de andere kant vd Dollard) kunnen fietsen, daar het veer naar Emden (gaat ieder uur) Van Emden gaat er een fietspad langs het Ems-Jade-Kanal naar Aurich. vanaf Aurich gaat er een weggetje met "matig wegdek" naar Esens (ik verwacht dat dat lekker rustig fietsen is). De volgende dag zouden we dan langs de kust weer terug kunnen fietsen en van Emden met de boot naar Delfzijl terug. (Ik weet niet of die op zondag vaart).
Het lijkt me ook heel leuk om op een van de eilanden te kamperen, maar dat is waarschijnlijk niet haalbaar qua kilometers en overtochtentijdschema' s.
Kortom ...tis maar een idee, reacties, alternatieven, wijzigingen....reageer vooral. Cilia
Er gaat op zondag maar een boot terug vanuit Ostfriesland naar Delfzijl en dat is de boot van de Borkum-lijn. Die vertrekt om 19.30 vanuit Knock en is om 20.15 uur in Delfzijl.
We zouden dan een mooi rond rondje kunnen doen.
Jos
We kunnen het toch ook andersom doen?
Zaterdag, via de zeehondjes naar Delfzijl en daar nemen we het fietsveer van 10:50 uur naar Emden, (http://www.dollard-route.de/faehrverbin ... route.html). Deze overtocht moet je wel reserveren!
Dan komen we om 12:10 aan in Emden. Daar kunnen we dan de route van Cilia oppakken (linksom of rechtsom, afhankelijk van de wind).

In plaats van de camping in Esens, wat wel een megacamping is (http://www.bensersiel.de/camping/der-campingplatz.html) kunnen we eventueel ook uitwijken naar Nenndorf (http://campingfreundeloewenzahn.de.tl/)
of Witmund (http://www.campingplatz-isums.de/Nordse ... esland.htm)
Wij vertrekken komende vrijdag om 15:00 vanaf het Peerd naar Jos in Borgsweer via een leuke, redelijk gerichte route.
Hebben wel alleen nog Jos haar adres nodig :roll:

Wie gezellig wil meefietsen is van harte welkom om aan te sluiten.
Hoi hoi, ik was vergeten mij aan te melden, ik ga dus ook mee :D .
Kan niet om 15 uur mee fietsen want werk dan nog. Ga nog even bekijken hoe ik naar Jos ga, ook afhankelijk van mijn werkdag.

groetjes, Rikie
Ik moet ook nog tot ca 17.30u werken. Met mooi weer fiets ik naar Borgsweer (ca 40 km) anders met de trein naar Delfzijl. R&G ik heb Jos haar adres. Zet dat liever niet ongevraagd op het forum. Doe het wel via pb. Cilia
Jos hoe is het met je research afgelopen??
Riki tot hoe laat moet jij werken vrijdag? Anders zouden we samen nog naar Borgsweer kunnen fietsen. Cilia
Het is gelukt :lol: heb oppas voor Caillou kunnen vinden.
Dus Jos, nog een "klein" tentje in je tuin. Enig lijkt me dat, slapen tussen de geliefde slakken zonder huisje. Toch hoop ik dat ze nu in minder grote getalen aanwezig zullen zijn.
Rene en Geke, ik vertrek iets later vanuit Groningen.

Tot vrijdag,
Annelies
Leuk Annelies!!
Ivm het wel/niet en wanneer reserveren van het fietsveer moeten we wel morgen of overmorgen knopen door gaan hakken over hoe we ons rondje precies gaan doen toch?
Hallo Groningers,

Afgelopen weeken onderzoek gedaan in Ostfriesland.
Heenweg met de boot naar Embden.
Slapen ten w. of zw. van Willemstad.
We kunnen terug met het pontje van Ditzum, dit kost wel even wat tijd en is heel druk.
Vanaf de pont wel erg mooi, langs de dijk naar Nieuwe Statenzijl en verder langs de dijk naar Termunten en Delfzijl. Ongeveer 40 km. Dan moeten we wel via de kortste route naar het veer.
Het is ook mogelijk meer oostwaarts te blijven, De stad Leer door, ook mooi om te bezoeken, en dan over een grote brug naar Jengum, dan richting Weener. In Weener neem je via Winschoten zo de trein naar Groningen met Arriva. Wel minder mooi, maar dan kun je een langere route maken in ostfriesland. We kunnen dit vrijdag en zaterdag nog relaxed bekijken.

Rene en geke weten een camping en ik ben er zelf ook op een geweest, die was leuk, maar we moeten dan wel bellen nog zaterdag of zo.

Door mijn familieomstandigheden is het voor mij allemaal wat improviseren maar ik ga er alles aan doen om er bij te zijn. Ik heb weer zin om heel hard te lachen, en ik wil de nacht van za. op zo. een groot kampvuur achter in de tuin aansteken. Tentjes zetten we dan wel voor of zij in de tuin op want als er vonken op vallen…. o jee.

Zin in?
dag, Jos
Aangezien ik een jaar lang in een tent heb gewoond en daarna heb gezworen nooit meer te gaan kamperen, ga ik niet mee. Ik wens jullie veel plezier, want de route is heel erg mooi. Als je onderweg de gelegenheid hebt, is een ostfriesische Theestunde ook aan te raden. Thee met klontje kandij heeft daar traditie.

Groeten uit Polen
We hebben er heel veel zin in. Zijn slakken lekker, geroosterd op een kampvuurtje?

Wij kunnen vrijdag natuurlijk ook wat later uit Groningen vertrekken. Het is lang licht en zo ver is Borgsweer niet, maar wat is dan een handige tijd om af te spreken?
17:00?
17:30?
18:00?
Jos, za op zo hoop ik met wat WFers in Ost Friesland te kampere n.
Kun je dat kampvuur ook vrij-za doen!! :lol:
De route klinkt spannend. Moeten we reserveren voor de boot naar Emden?
Voor zaterdag? Is iedereen het daar mee eens? En zouden R&G dat dan willen doen omdat Jos het nu even druk heeft?