Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bandenmaten alg. + past Big Apple 26 2.00 op een VSF tx400? - Forum Wereldfietser

bandenmaten alg. + past Big Apple 26 2.00 op een VSF tx400?

Op mijn VSF TX400 zat standaard Schwalbe Marathon Mondial 50-559 (26x2.00).
Ook de Continental CityContact 54-559 (26x2.1) passen prima.

De Schwalbe Big Apple 55-559 (26x2.15) past achter echter met geen mogelijkheid. Volgens mij vooral door de hoogte, komt tegen het spatboord aan. Voor past deze wel, maar zeer krap aan.

Mijn vraag is of een Schwalbe Big Apple 50-559 (26x2.00) wel past?
Bovendien vraag ik me af hoe ik dit zelf kan zou kunnen nameten?

(ik wens het achterspatboord niet te vervangen, nog daargelaten dat hier m.i. gezien bevestiging spatboord aan frame weinig winst te behalen valt). SVP topic niet gebruiken om een bandendiscussie te starten!
mvgr. Mike
50-599 past prima op onze t-400
Breedte, en hoogte van de band is afhankelijk van de breedte van de gebruikte velg. Het beste kun je eea nameten met een schuifmaat.

Wat ook nog mee kan spelen is of dat spatborden breed genoeg zijn.
dank voor de reacties,

wanneer ik schuifmaat gebruik, gemeten tussen loopvlak van de band en de velgrand (daar waar band in de velg verdwijnt) dan meet ik 42mm voor de Conti en 47mm voor de te grote Big Apple.
(tussen het loopvlak en daar waar de spaaknippels in de velg verdwijnen respectievelijk 63mm en 68mm).

Blijkbaar is een hoogte van de band van 47 mm, zoals ik die meet, voor mijn fiets teveel.

Mijn vraag blijft hoe ik die hoogte van te voren kan weten, dus vóór dat ik een bestelling doe, m.a.w. woorden hoe kan ik uit de door de fabrikanten verstrekte info die hoogte te weten komen. Ik zie onder andere de getallen 2.0 2.1 2.15 en 50 54 55 staan, maar ik dacht dat deze op de breedte van de band betrekking hebben, en daar zit het probleem niet!