Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Handvat fiets glijdt eraf - Forum Wereldfietser

Handvat fiets glijdt eraf

Ik was vandaag een rondje aan het fietsen met een vriendin op een echte Gazelle stadfiets. Er zaten keurige enigszins ergonomisch gevormde handvaten op. Helaas glijdt het rechterhandvat er steeds af.
Wie heeft ooit zoiets bij de hand gehad en met succes opgelost? En dan wil ik natuurlijk weten hoe.
Hanna
Als het een handvat is wat geen klembeugel met een boutje heeft dan wil wat haarlak op het stuuruiteinde wel eens helpen of het stuur iets dikker maken met wat ruwe (isolatie)textieltape.

Ben
Inderdaad, handvat volspuiten met haarlak, erop schuiven en een nachtje laten drogen.
Super mannen, dat gaan we meteen morgen doen,
dank, ook namens mijn vriendin Gertrud,
Jos
Een aantal jeroen geleden bij de fiets van mijn dochter opgelost door er twee-zijdig plakkend vloerbedekkingtape op het stuur te doen en dan met de nodige snelheid het handvat erop te duwen. Zit nog steeds.

-Jan
Het grote voordeel van de 'haarlaktruc' (of andere producten met een vergelijkbare werking) in vergelijking met b.v. tape is dat het indien nodig ook toelaat de handvaten weer eenvoudig te verwijderen.

Renaat