Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lichter kleuren - Forum Wereldfietser

lichter kleuren

ik zie tegenwoordig veel fel gekleurde tenten, knal geel, orange, licht grijs, spierwit enz.....ik neem aan dat de reden hiervan is voor de warmte....maar wildkamperen moet je hier niet mee gaan doen .....denk ik.....vanwege de lichte kleur , of toch?
is het met zo een tent te doen om wild te kamperen, ervaringen?
Het valt wel mee denk ik. Ik ben vaak ook in en kano als ik (wild) kampeer, die is ook niet donkergroen. en ene stuk groter dan mn tentje. goede plek, laat aankomen, vroeg weer weg. blijft mn standaard zin bij wildkamperen.
Gele tent in een rietveld is handiger dan een donkergroene. wit in sneeuw. maar ik ga toch niet 4 kleuren kopen en meenemen om niet gezien te worden :)

Ik sta soms met een groene tipi 9 wild die is bijna 3 meter hoog :)
Ik heb recent een knalgele tent (de Nemo) getest naast een groene (de Akto). Zie het verhaal hierover:
http://wimbassist.wordpress.com/2014/07 ... t-verhaal/

Daarin noem ik 2 dingen over de kleur:
Over de kleur kan ik nog het volgende zeggen. Voor wildkamperen lijkt de Akto minder op te vallen. Toen ik beide tenten opgezet had, kwam er allerlei ongedierte op de Nemo af en de beestjes die al op de Akto zaten (want die blijft ook niet vliegvrij) verhuisden ook snel naar de Nemo. Voor winterse omstandigheden zal dat geen probleem zijn.

Ik heb met de gele tent niet wild gekampeerd. Maar als ik mijn wildkamperenplekken nog eens voor de geest haal, ze waren zo goed onzichtbaar dat ik het de gele ook wel gedurfd zou hebben. Maar voor zo'n lichte kleur moet je zeker goed zoeken naar een plek die je onzichtbaar maakt. :D