Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met tieners - Forum Wereldfietser

Fietsen met tieners

Hallo allemaal,
Al enige tijd lees ik hier van alles mee en maak dankbaar gebruik van alle tips etc. Na een keer de Elfstedentocht (4 dagen) met mijn zoon gefietst te hebben en diverse korte trips van 2 dagen gaan we in het diepe springen :wink: .
We gaan een deel van de Jutland route fietsen. We zijn: moeder en 2 jongens (13 en 10 jaar) Die van 13 is geinteresseerd in de Vikingen en jongste is meer van de natuur.
Volgens mij zijn we redelijk goed op wat spullen betreft, route (boekje, gps en mobiel), training en eventuele repatriëring :D .
We laten ons droppen bij de Duits-Deense grens en gaan richting Skagen, waar we niet perse uit hoeven komen maar je moet wel een doel hebben. Daar worden we weer opgehaald. We zijn van plan ongeveer 60 km per dag te fietsen. We hebben wel zin in een avontuur. Nu neem ik wel een paar reisspelletjes mee en ik vermaak me wel met een ereader. Maar soms bekruipt me het gevoel dat ik toch iets moet om ze zich te kunnen laten ontspannen na een dag fietsen. Ik wilde graag de computerspellen etc thuis laten. Ze hebben in ieder geval een dagboekje mee.
Iemand ideeen of tips voor een puber en bijna puber. Of ben ik alles kapot aan het plannen. :roll: en is er genoeg te doen tijdens wildkamperen of op de camping?
Alvast bedankt!
daantjuh schreef:Hallo allemaal,
Al enige tijd lees ik hier van alles mee en maak dankbaar gebruik van alle tips etc. Na een keer de Elfstedentocht (4 dagen) met mijn zoon gefietst te hebben en diverse korte trips van 2 dagen gaan we in het diepe springen :wink: .
We gaan een deel van de Jutland route fietsen. We zijn: moeder en 2 jongens (13 en 10 jaar) Die van 13 is geinteresseerd in de Vikingen en jongste is meer van de natuur.
Volgens mij zijn we redelijk goed op wat spullen betreft, route (boekje, gps en mobiel), training en eventuele repatriëring :D .
We laten ons droppen bij de Duits-Deense grens en gaan richting Skagen, waar we niet perse uit hoeven komen maar je moet wel een doel hebben. Daar worden we weer opgehaald. We zijn van plan ongeveer 60 km per dag te fietsen. We hebben wel zin in een avontuur. Nu neem ik wel een paar reisspelletjes mee en ik vermaak me wel met een ereader. Maar soms bekruipt me het gevoel dat ik toch iets moet om ze zich te kunnen laten ontspannen na een dag fietsen. Ik wilde graag de computerspellen etc thuis laten. Ze hebben in ieder geval een dagboekje mee.
Iemand ideeen of tips voor een puber en bijna puber. Of ben ik alles kapot aan het plannen. :roll: en is er genoeg te doen tijdens wildkamperen of op de camping?
Alvast bedankt!
Waarom niet een e-reader met wat boeken er op? Tegenwoordig redelijk goedkoop te krijgen en ebooks kan je (bij ons in ieder geval) zelfs via de bieb lenen!

Anders eventueel puzzelboekjes of een spel kaarten?
@Joramm: In je eigen quote :? Kan je lezen dat de E-reader al ingepakt is voor vertrek.

Ik neem aan dat jullie kamperen. Volgens mij gaan die zich niet vervelen. Die Viking en natuurman gaan gewoon fikkie stoken :D
Ik (mama van 4 kids) ben net terug van een fietsvakantie met mijn twee zonen (16 en 14 jaar). We hebben ons laten droppen in Boulogne sur Mer in Frankrijk en zijn dan 5 dagen en 360 km verderop in Zeeland weer opgehaald.
We hebben onderweg twee keer een museum bezocht onderweg, en natuurlijk was het WK voetbal nog bezig waardoor we telkens de Belgen speelden ook een bezigheid hadden.
Wat hadden we mee om onszelf bezig te houden ... e-reader, speelkaarten, tafeltennispalletjes... en als verrassing voor één van de zonen ... een voetbal. Dat is uiteindelijk het "vrijetijdsding" waar ze zich het meeste mee hebben bezig gehouden, zowel op de camping als tijdens pauzes. Het is een groot dom ding in de fietszakken, maar nu ik weet hoe fijn ze er mee bezig waren zou ik het zo terug meepakken.
De oudste zoon heeft contact gehouden met zijn vrienden op het thuisfront via facebook e.d. op zijn mobiel. Ik heb ook gemerkt dat ze het heel fijn vonden om met hun mobiel foto's te trekken ... er zitten werkelijk heel mooie en verrassende foto's bij die de kinderen genomen hebben.
Zolang de wifi het doet zit je gebeiteld en anders zou ik het een beetje uitkienen dat je af en toe bij een camping met zwembad uitkomt, succes verzekerd.
Mijn puber heeft genoeg aan haar smartphone :? :lol:
Dank voor alle reacties.
Ik wilde eigenlijk de smartphone thuis laten en een echte digi detox doen. :roll: tijdens het wildkamperen hebben we weinig wifi . We hebben ook nog een mini dam-schaakspel.
De genoemde voetbal had Ik ook bedacht maar moet even kijken of ik daar nog ruimte voor heb.
Woensdag maar eens proef pakken dan zijn de fietsen terug van een grote beurt.
Fijn weekend allemaal.
Groetjes Danielle
Je zou nog even kunnen kijken of je een heropblaasbare voetbal op de kop kunt tikken. Lucht hoef je niet mee te nemen, hebben ze daar ook wel, en met een klein voorzetstukje kan ik ze met de fietspomp opblazen. En aan de andere kant, als de puber het erg belangrijk vindt gaat hij er fluitend de hele dag mee onder zijn snelbinder mee rondfietsen, hoor.
Een frisbee! Licht en een leuke afwisseling na het voetballen.
En een mondharmonica voor bij het kampvuur.

Veel plezier op jullie reis!
buiten dit alles wat betreft spelletjes enz
geef ze een beetje de leiding over het geheel
boodschappen doen,koken,tent opzetten en elke avond de afgelopen dag en aankomende dag bespreken.

laat hun dus bepalen hoe de regie gaat (die ze dus dan ook moeten uitvoeren)
hier zullen ze dan al lekker mee bezig zijn en zelf blijf je zo veel mogelijk op de achtergrond.
maak het dus hun vakantie en hun verantwoordelijkheid hier kan je zo ver in gaan als je wilt
-dag budget (hier moet alles van gedaan worden boodschappen stoppen onderweg op een terasje enz)
zelf houd je je op de achtergrond en geef als het nodig is onbedoelde tips

op deze manier is het leerzaam verandwoordelijk en erg leuk voor ze

gr.john
Heb al vaker geschreven dat mijn twee pubers echt never nooit met mij samen gaan fietsen, vindt het altijd leuk om te lezen dat er ook pubers bestaan die het wel leuk vinden, die van mij houden nu eenmaal van andere dingen, de een (16) van trekkers en landbouw, de andere (15) heeft zeebenen volgt maritiem onderwijs en vaart op dit moment mee met een Tallship van Harlingen naar Noorwegen. (Tall shipp race) :roll:
Denemarken en een puber die geïnteresseerd is in Vikingen gaan natuurlijk prima samen. Ik zou gewoon eens kijken of er onderweg iets leuks te beleven is op dat gebied.
Misschien kun je op deze site wat vinden: KLIK
Wat hier meestal meegaat in de fietstassen (of rugzak, of kano :D ):

frisbee
bal (neemt inderdaad wel wat ruimte in, maar is eigenlijk nooit een probleem)
tennisbal oid
boek, Donald Duck pocket oid
puzzelboekje
pakje kaarten
Uno of andere kaartspel
yatzee
we hebben ook wel eens een miniversie van Levensweg oid meegenomen
licht opblaasbaar luchtbedje (als er veel water onderweg is)

Toen de fietskar nog meeging, hebben we ook wel eens badmintonrackets meegenomen.

Wat hier verder ook goed werkt als tijdverdrijf: we geven de jongens soms een fotografie-opdracht onderweg. 'fotografeer zo veel mogelijk verschillende bloemen/planten'. zoiets. Of we laten ze de route voor de volgende dag uitzoeken en maken hen verantwoordelijk voor het navigeren.

Veel plezier!

Groet, Sandra
Andere pubers is waaraan die van mij het meest behoefte hadden.
Wim
Wij nemen de bal mee onder een netje op de bagagedrager. Er is trouwens ook een speciaal bal-mee device dat je bij AH kunt kopen. Als je geen netje hebt kan je ook een grote waszak aan je fiets bevestigen en daar de bal in vervoeren. Onder de snelbinder lijkt me niet zo stevig zitten....
Hallo allemaal,
We zijn weer terug en wat een geweldig gaaf avontuur heb ik gehad met mijn jongens. De grintwegen waren echt niet leuk het klimmen ging redelijk, maar we hebben echt genoten.
Dank voor alle tips, ze hebben bijgedragen aan een leuke vakantie.
De oudste wil volgend jaar weer een fietsvakantie (de jongste weet het nog niet maar vond het wel erg leuk) dus we gaan eens rustig op zoek naar een leuke route.
Hartelijke groet,
D