Voor losse tentzakken is er niet echt een markt, denk ik. Een alternatief is wel aan te dragen, maar dan zul je de tentzakafmetingen (doorsnede, lengte, gewicht) moeten opgeven. Ik zou kijken bij de bagage- en propzakken van silnylon, ofschoon je je eis van een donkere kleur dan waarschijnlijk zult moeten laten vallen. Anders dan bij de T-Ford zijn die in alle kleuren van de regenboog verkrijgbaar, maar niet in zwart. Een zwarte pakzak van Ortlieb (drybag PS21R) is te zwaar en te ruim? Alhoewel je dat laatste zou kunnen oplossen met een paar riempjes (of dubbelzijdig klittenband) eromheen.
Ik heb de zak van een van mijn tenten opgeofferd als reparatiemateriaal (want van dezelfde stof en in dezelfde kleur). Daarna heb ik van ripstop nylon (bijv. verkrijgbaar bij Radical Design of misschien ook op de stoffenmarkt?) een nieuwe zak in elkaar gezet. Voor de afmetingen tornde ik de naden los en had zo een passend patroon. Iets voor jou of een handige kennis?
Ben je niet zo heel handig met de naaimachine: knip de pijp van een oude (outdoor)broek en maak daaruit een tentzak, zoals ik van een washandje ooit een knikkerzak maakte. Onderkant dichtstikken, een stuk of vier, vijf zeilringen rondom in de bovenzijde slaan en daar een touwtje doorheen rijgen: et voilà. Geen naaimachine: zeilringen en koord aan twee kanten werkt ook.