Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 6 augustus 2014 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 6 augustus 2014

Iedere eerste woensdagavond fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.
Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 6 augustus, 3 september, 1 oktober, 5 november, 3 december en 7 januari.
Hé thuisblijvers,

Zorg dat je er woensdagavond bij bent. Dennis heeft weer wat moois voor jullie in petto. Prachtige route, gezellig bijpraten, plannen maken voor verre reizen, gewoon even een avondje lekker chillen of inspannen en wat al niet meer. Het is mooi weer en nog lekker lang licht.

Groet uit Bogo (Cebu, Filipijnen)
Na een snel kroketje en een patatje-met bij de FEBO doe ik mee. Kan ik die calorieën er weer vanaf fietsen:-)

En ik ben benieuwd hoe spannend Dennis zijn tocht nu wordt; de vorige tocht heb ik over fietspaden gefietst die ik nog niet kende.
Ik ben ook benieuwd hoe de route uitpakt :D. Het is ongeveer 53 km met een koffie/thee/colastop op een mooie plek bij een ondergaande zon.
Afgelopen zondag een alternatief Rondje Amsterdam gefietst op Bantayan Island. Het is een plat eiland voor de kust van Cebu. De orkaan Yolanda van november jl. heeft hier behoorlijk huis gehouden. Er is nog veel schade te zien en overal kom je tenten van de UNHCR tegen. De houten/bamboe hutjes waar men in woont zijn volledig weggeblazen, Zelfs stenen huizen zijn soms met de grond gelijk gemaakt. Mensen met meer geluk zijn alleen hun dak kwijt. Overal zie je nieuwe woonwijkjes met gedoneerde noodwoningen verschijnen. Met die woningen kan men jaren vooruit. Ze zijn van een betere kwaliteit dan wat is weggeblazen.
Veel plezier vanavond.

koert1.waarbenjij.nu
Euh, Dennis als ik op buienradar kijk, blijft het aardig plenzen. En, tja ik ben nu eenmaal een mooi-weer-fietser. Maar ik kom toch. Een extra kroketje en ik kan er weer tegen.
Was een mooi rondje Dennis.