Additionally, paste this code immediately after the opening tag: last minut parijs - Forum Wereldfietser

last minut parijs

zal ik het wel doen

volgens mijn vrouw is er een steekje bij me los
maar omdat we wegens omstandigheden onze vakantie moesten onderbreken afgelopen woensdag (donderdag weer thuis) heb ik maar besloten om zaterdag op de fiets de benjamin route te gaan fietsen naar Parijs

woensdag het boekje besteld(valt als het goed is vrijdag op de mat)
vrijdagavond naar mijn broer in Ossendrecht en zaterdagochtend op de fiets naar Leuven vanwaar ik de route oppak
dit word mijn eerste fietstocht en ja ben nog nooit echt in Frankrijk geweest (euro disney 1 maal maar das niet echt Frankrijk geloof ik)
de tocht gaat dus geheel onvoorbereid als ik wil stoppen zoek ik een camping enz.
ook de terugreis word nog spannend weet dat ik met de trein naar Lille moet en vandaar met de tgv naar Nederland (hopelijk is er plek)
heb wel een alternatief en dat is dat een vriend(vrachtwagenchauffeur)die op Carvin,rijd mij vanaf daar mee terug kan laten rijden, maar das dan weer 200klm terug fietsen.

dus dat word wat , ik stort me in het avontuur tenminste zo voelt dat

bij terugkomst maak ik natuurlijk een mooi verslagje zodat ik het zelf ook nog eens terug kan lezen

ja en toch moet ik zeggen

HEB ER ZIN IN !!!!!!!!!!!!

groet john

naar het buitenland! best wel raar voor iemand die met zijn ouders altijd naar Luxemburg ging maar vanaf zijn 14e niet meer echt buiten de Nederlandse grens is geweest .
Volgens mij beantwoord je zelf je vraag: GAAN!
DOEN!
Alleen in het noorden van FR een camping vinden Zou wel eens enige voorbereiding noodzakelijke kunnen maken, dus lees je even in.
Als je geen gedoe wilt met fietsreserveringen in treinen kun je ook de intercitytrein van Parijs naar Maubeuge nemen; de fiets mag gratis mee. Dan fiets je de grens over naar Erquelinnes (voor Luik/Maastricht) of Quevy dan wel Mons (voor Brussel-Roosendaal). Wel een langere reis, maar je fiets kan altijd mee. Zie ook Benjaminse.
heligek schreef:zal ik het wel doen

volgens mijn vrouw is er een steekje bij me los
Dat lijkt me nauwelijks een bezwaar. ;-)
heligek schreef: woensdag het boekje besteld(valt als het goed is vrijdag op de mat)
Mocht het boekje er vrijdag nog niet zijn mag je mijn exemplaar wel lenen. Ik heb het pas in september nodig, dan ben je vast wel weer terug.


Leuk plan John, ik ga deze route dus ook doen, van Dordt naar Eindhoven, en vandaar naar Parijs volgens Benjaminse.

Houdt er wel rekening meer dat er niet overdadig veel campings langs de route zijn. En je moet volgens mij (zeker als je ook zelf kookt) ook goed in de gaten houden dat je tijdig boodschappen doet.

Ben heel benieuwd naar je avonturen en zie je verslag wel verschijnen.

Peter
Veel plezier! En benieuwd naar je verslagje want wij gaan over 5 weken ook die kant op :)
Gewoon lekker gaan en zien wat er allemaal gebeurt.
Dit is genieten John en heul veul plezier mejong.

Frits
hoi

iedereen bedankt voor de reactie's

@peter bedankt voor je aanbod maar mijn broer heeft ook nog een boekje dus dit komt helemaal goed

iedereen bedankt voor de tipt wat campings betreft weet ik het probleem we zien dus wel waar het schip of ik strand

wat eten betreft ben gek op frans brood en kaas dus overleef het wel en zorg wel voor wat nood ratsoenen

het enige wat nog roet in het eten kan gooien is de gemeente daar ik er achter kwam dat mijn id een aantal jaren verlopen is maar gisteren met spoed besteld dus die moet vandaag klaar liggen

dus vanavond met de fiets naar ossendrecht en morgen opstappen :)

gr john
John, ik ken je een beetje (sinds de pinkstertocht) en ik zou zeggen : GAAN!!!
Heel veel plezier !!
en ja hoor ben weer terug thuis na 6 mooie natte dagen naar parijs
zal vanavond mijn nieuwe site hier op zetten waar al het een en ander opstaat over mijn reis (nog lang niet klaar)
maar heb het natuurlijk gehaald ook al was het soms wel een beetje zwaar door het weer en het fijt dat we onderweg wel wat pech hebben gehad
-spatbord houder afgebroken
- spaak achterwiel los geschoten
- gps werkte niet meer (moest op dag 3 zelf gaan nadenken)pfffff
enz maar hierover later meer

het bewijs :lol:

foto bij notre dame
http://i93.photobucket.com/albums/l42/J ... 7c19fd.jpg
Mooi man. Thumbs up!!
ben er nog niet klaar mee daar we nog een weekje samen gaan vakantie houden maar hier alvast de link naar mijn site waar ik al een beginnetje heb gemaakt met het opzetten van het een en ander

http://fiets-avonturen.webs.com/

veel plezier