Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TK Vliegtuigtickets - Forum Wereldfietser

TK Vliegtuigtickets

Alles was geregeld voor onze fietstocht naar Rome maar...
afgelopen vrijdag werd bij mij een hernia geconstateerd en de fysio raad het me af om de tocht te ondernemen.
Aan mijn koppigheid zal het niet liggen om de tocht te doen maar gezond verstand zegt dat ik het niet moet doen.

Blijven we zitten met twee tickets voor 2 personen inclusief 2 fietsen.

Weet iemand of deze overdraagbaar zijn?
De kosten zijn vaak (prohibitief) hoog. Kijk op de website van de maatschappij. Annuleren zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn, en zeker makkelijker. Of je boekt er nog enkeltjes bij en je hebt dan in elk geval nog een leuk weekje Rome of zo, tenzij ook dat te zwaar is voor je rug.
Wim
Helaas is annuleren niet mogelijk bij ryanair vandaar dat ik ze anders voor een schappelijk prijsje van de hand wilde doen.
We denken inmiddels ook na over een weekje rome want lopen is geen probleem en ook goed volgens de fysio.
Volgens mij kan je bij Ryanair niet de naam wijzigen. Voor de prijs die je bij hen betaald kan je dat ook niet verwachten.
Echt, kijk op de site. Bij Ryanair krijg je nimmer je geld terug en betaal je bij voor elke vorm van dienstverlening.

Volgens de tabel van toeslagen kost een naamswijziging per passagier €110 / £110 als het ticket via de webpagina werd aangeschaft en €160 / £160 als je die kocht op de luchthaven of via telefonische reservering.

Voor het overige: 'De kleine lettertjes | Algemene voorwaarden' (ja, zo noemen zij het zelf) en de veelgestelde vragen (FAQ).
Had je geen reis- of annuleringsverzekering?
Via die weg zou het toch wel terug te krijgen moeten zijn?
Bij Ryanair is annuleren inderdaad zinloos, maar dat geldt net zo goed voor de goedkopere tickets van de "reguliere" maatschappijen zoals KLM. Die zijn ook niet te wijzigen of te annuleren met restitutie van de ticketprijs.
Via een annuleringsverzekering zou je de kosten vergoed kunnen krijgen, maar naar mijn mening zijn dergelijke verzekeringen het afsluiten niet waard, omdat je relatief veel geld betaalt voor een risico dat je zelf kunt dragen zonder in grote problemen te komen. Als je enigszins regelmatig vliegt, kun je van de uitgespaarde premies gemakkelijk een nieuw ticket kopen.