Ik heb een Shimano naafdynamo van 6V en 3W. En een Samsung Galaxy Xcover2 smartphone. Wat kan ik het beste gebruiken om te zorgen dat de stroom van de dynamo in mijn smartphone komt? Ik heb Pedal Power geprobeerd, maar dat geeft allerlei problemen. Wie heeft hier ervaringen mee en kan advies geven?
Simpelweg komt het er op neer dat je de te hoge wisselspanning van de naafdynamo wilt kunnen omzetten naar de geregelde 5V gelijkspanning voor het USB oplaadcontact van je telefoon. Sommige telefoons en GPS-toestellen reageren door het starten en stoppen tijdens het fietsen met een (irritant) piepje of je moet reageren op een melding o.i.d. Om dat te voorkomen is een buffer(accu) handig.
Op de Fietsvakantiewiki staat een artikel 'Fiets met USB', als voorbeeld hoe het kan. Mogelijk heb jij voldoende aan een USB-WERK of een Zzing (beide met geïntegreerde bufferaccu). Door op die productnamen te zoeken (zoekfunctie bovenaan links, de blauwe regel die begint met FAQ) vind je ervaringen van andere fietsers daarmee, en alternatieven (zoals zelfbouwoplossingen). Zoeken op 'USB lader' geeft veel leesplezier.