Het vloerplan van die tent is assymetrisch. Het waaiert uit naar 115 cm breed (krap aan de breedte van een twijfelaar) maar is ter hoogte van je heup maar 90 cm (de breedte van een regulier 1-persoons matras). Ik noem dat erg veel van je slapie houden. Twee slaapmatjes naast elkaar lijkt niet te gaan lukken. Comfortabel voor één, bij een reddingsactie of noodgeval passen er twee in. Ik vind dat de aanduiding 2-persoonstent aan misleiding grenst.
Voor een lichtgewicht eenpersoonstent is ca. 1 kilo gewicht een kunstje dat meer fabrikanten beheersen.
Zelf heb ik twee tenten van heel licht materiaal. Een Terra Nova Laser Competition (1-p.) en een
Vaude Ferret 1 UL 2, waar 2 personen zonder bagage met minder moeite (rechthoekig, 120 cm breed) in passen. Die tent weegt net geen 2 kilo.
De lichte Terra Nova heeft mij al 365+ nachten beschermd tegen de elementen, ook op IJsland. Over de Vaude ben ik ook tevreden, al heb ik er minder nachten ervaring mee (en nog niet in heel slecht, stormachtig weer).
Als de vraagprijs van ca. €340 voor de Lizard UL je budget is, zou ik ook kijken naar aanbiedingen bij Terra Nova en natuurlijk de
Raskampeerder op het forum 'te koop aangeboden' naar ervaring en de reden van verkoop vragen.
@Robertjan
De shop uit je link heeft op haar website in elk geval de verkeerde plattegrond (van de grotere 2-3 p.) aan de tent gekoppeld.
Aanvulling n.a.v. Robertjan hieronder.
Gelukkig zijn er nog onafhankelijke winkels met deskundig personeel die in mindere mate de veilige middenweg bewandelen. Als ik in de buurt van Roosendaal kom zal ik ze zeker bezoeken. Mijn opmerking was geenszins bedoeld als minpunt - hell no!, als dat het geval was, dan mag het grote knaagdier direct inpakken (wat een baggersite, maar dat terzijde).
Als buikslaper en veelvuldig wentelaar ben ik kennelijk op iets meer ruimte gesteld
Bij regenweer op een rustdag merk ik dat ik met de TN Laser Comp. graag een plek met een afdak (bijv. schuur of schuilhut) opzoek. Slapen in dat kleine ding is oké, maar verblijven is geen feest.