Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tip voor extreme fietsers: The freedom challenge - Forum Wereldfietser

Tip voor extreme fietsers: The freedom challenge

Ik weet dat er veel bikepackers, enduro bikers en fans van RAAM en Race the divide fan zijn hier, dus.....

Hier nog een om over te dromen. De koplopers zijn er bijna maar de rest hebben wel 2 weken te gaan.

2300km mountainbiken in 10-26 dagen.....Best stoer hoor!!

http://www.freedomchallenge.org.za

De twitter feeds is ook best leuk om te volgen

https://twitter.com/freedom_trail

Heb zelf helaas het aanleg niet voor om mee te doen met zulke stoerdoenerij maar ook ik mag dromen 8)
Met mijn 60 jaren moet ik daar maar niet meer aan beginnen... :) Maar ik heb veel respect voor de bikkels die dit aandurven!
Dat ziet er gaaf uit zeg!

Ietwat off-topic, maar bestaan dit soort races eigenlijk ook op treinreisafstand van Nederland? Met een self-supported race vanuit de Ardennen naar de Alpen of iets dergelijks zie ik mezelf (ooit) nog best wel meedoen. Ik kan alleen nergens zulke races vinden. Of heb ik niet goed genoeg gegoogeld?
gijsvs schreef:Dat ziet er gaaf uit zeg!

Ietwat off-topic, maar bestaan dit soort races eigenlijk ook op treinreisafstand van Nederland? Met een self-supported race vanuit de Ardennen naar de Alpen of iets dergelijks zie ik mezelf (ooit) nog best wel meedoen. Ik kan alleen nergens zulke races vinden. Of heb ik niet goed genoeg gegoogeld?
Transcontinental race, Londen naar Istanbul. Ik weet niet of je dit 'treinafstand' vindt? :P

Wel iets korter maar toch... Transalp of Duchenne?
Leuk Shane, lekkerrrrr fietsen!
gijsvs schreef:Ietwat off-topic, maar bestaan dit soort races eigenlijk ook op treinreisafstand van Nederland?
Hoelang mag de treinreis duren? Want in Zweden heb je bv de Sverigetempot (2100km) en in Noorwegen de Trans Norway/MTB6dager race. En de Super Brevet Scandinavia (1200km), die gaat door beide landen.

Maar er is natuurlijk altijd nog de World Cycle Race, geloof dat je dan zelf mag weten waar je begint dus zou zeggen op treinreisafstand! :wink:
Trans Belgium schijnt ook een leuk ritje te zijn voor op de mountainbike..

Afgelopen dagen druppelen trouwens ook de eerste finishers van TransAm Bike Ride binnen.

Ik ben zelf net een week terug van de Grenzsteintrophy (http://overnighter.de/gst/), een self supported bike packing trip langs de voormalige grens tussen Oost- en West-Duitsland. Start dit jaar aan de Tsjechische grens met 35 deelnemers, eindpunt op het strand van de Oostzee. Zware tocht van zo'n duizend kilometer (geen etappes, dus zelf beslissen wanneer en waar je je slaapzak uitrolt), met de eerste helft veel steile klimmen, uiteraard veel oude DDR-kolonnenweg met de geperforeerde tankplaten, al dan niet half dichtgegroeid, boomwortels zo dik als je been, bushwacking passages door manshoog gras en brandnetels, hike a bike-secties, oude wachttorens, mooie gravelpaden, wildkamperen, slootjes overspringen, etc. 5,5 dagen afzien, vloeken en genieten in een startveld van toffe gasten. Mijn maat en ik waren vreemd genoeg de eerste Nederlanders die meededen. De GST is overigens geen wedstrijd, maar de meeste deelnemers rijden wel naar vol vermogen. Spitze!

In België heb je natuurlijk de Trans België Noord Zuid (TBNZ, ook pas weer verreden). In Toscane was dit jaar voor het eerst een vergelijkbare tocht. In Schotland heb je de Highland Trail 550, die ik volgend jaar wil gaan proberen. Dit zijn allemaal atb-dingen. Londen-Istanbul is meer iets voor de racefiets en lijkt me trouwens ook erg gaaf.