Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano PD-T400 SPD Click`r Pedalen - Forum Wereldfietser

Shimano PD-T400 SPD Click`r Pedalen

L.S.

Wie heeft er ervaring met Shimano PD-T400 SPD Click`r Pedalen?
Is er een groot verschil met standaard SPD-pedalen?

Bedankt voor je reactie.

Jan
Volgens mij heeft mijn vader dit type. Zal hem vanavond even vragen. Zelf ben ik tegenwoordig een beetje wantrouwend tegenover Shimano pedalen. Ik reed ze op de ATB (die ik meestal op de weg gebruik) vaak na een jaar kapot (lagers aan puin). Sinds ik een echt duur type gebruik (tegen de middel types eerder) lijkt hij het beter vol te houden.
Mijn wederhelft rijdt op PD-T400 SPD Click`r Pedalen.
Het verschil is, dat je wel gewoon "vast" zit, maar veel gemakkelijker uit de pedaal kunt draaien.
Ik heb in Korea de Shimano Click'r pedalen getest en ik vond ze OK. Je kan inderdaad makkelijker in- en uitklikken. De poldermodelversie (een kant klik, de andere kant niet) beviel ook erg goed.
Ik heb ook de Click'r schoenen getest, maar daarvan vond ik de zool wel erg slap. Dan vind ik de andere fiets-loopschoenen van Shimano, Vaude en Pearl Izumi beter.
@Lennart-Tampico, Raadt en Eric: Bedankt voor jullie reacties.

@Eric: Begrijp ik het goed dat je voor de Click 'r pedalen ook andere fietsschoenen nodig hebt? Kan ik niet m'n huidige schoenen kan gebruiken?
Heb je voor Click 'r pedalen een ander plaatje onder je schoen nodig?

Jan
Systeem is SPD, dus als je daar al mee reed....dan past dat.
Hilver schreef:@Lennart-Tampico, Raadt en Eric: Bedankt voor jullie reacties.

@Eric: Begrijp ik het goed dat je voor de Click 'r pedalen ook andere fietsschoenen nodig hebt? Kan ik niet m'n huidige schoenen kan gebruiken?
Heb je voor Click 'r pedalen een ander plaatje onder je schoen nodig?

Jan
Mijn wederhelft had eerder gewone SPD pedalen en nu Click'r pedalen, maar rijdt met dezelfde schoenen en hetzelfde plaatje eronder. Geen probleem!