Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen mee in trein van hendaye naar roscoff - Forum Wereldfietser

fietsen mee in trein van hendaye naar roscoff

dag.

vanaf 5 juli as willen wij de route roscoff hendaye fietsen (de velodysee). Nu willen wij graag met de trein terug naar roscoff. Ik heb al geinformeerd bij de treinreiswinkel aangezien ik had begrepen dat er een tgv van bordeaux naar morlaix gaat. deze blijkt echter niet meer te gaan. heeft iemand ervaring met de treinreis met fiets op deze route,moet alles met de locale trein worden gedaan?
alvast veel dank!
Ine
Alles hoeft vast niet; toen ik dit voorjaar tussen Hendaye en Bordeaux in de TGV zat, was er een andere fietser die in Bordeaux richting Nantes (of misschien Saint-Nazaire) overstapte. Dus dan ben je al een heel eind...
ok, er gaat dan dus wel een tgv blijkbaar? dat zou heel mooi zijn en vanaf nantes zijn we inderdaad al een eind op weg. treinreiswinkel heeft dit niet aangegeven.
ine
Is niet zo'n logische treinreisroute Voor een groot deel van de doorgaande treinroutes af. Morlaix ligt echt in de punt van Bretagne. Vanaf Nantes moet je eerst naar Rennes. Reken op zo'n reistijd van 12 uur.

Er gaat een Intercites van Bordeaux naar Nantes. Deze gaat nog even verder Bretagne in. Voor de rest regionale TER-treinen.
Voor de Intercites betaal je niet voor de fiets, maar je kunt geen fietsplaats reserveren. Er zijn per rijtuig twee krappe fietsplaatsen.

Maar waarom terug naar Morlaix? Er gaan vanaf Bordeaux rechtstreekse TGV's naar Rijsel. Wel reserveren voor de fiets! Vanaf Rijsel gaan treinen naar Belgie.

Morlaix is vanaf Rijsel wel redelijk bereikbaar. Met de TGV naar Rennes en daar opstappen naar Morlaix