Additionally, paste this code immediately after the opening tag: reisverzekering - Forum Wereldfietser

reisverzekering

Hallo lezers en lezeressen,
Heeft iemand van jullie ervaring met een verzekeraar die fietsen verzekert. Ik bedoel dan niet de standaard verzekering. Ik wil voor mijn hele familie de dure Koga's verzekeren. Dit is voor ons hoofdvervoermiddel, dus van groot belang. De meeste verzekeraars bieden standaard polissen aan waar ik niets aan heb. Ik moet ook echt een verzekeraar hebben die meer dan 200,= uitkeert bij diefstal. De sloten zijn goed, axa defender en allemaal hardstalen sloten met vierkante schakels. Maar ja, als ze mijn fiets per se willen hebben verdwijnt ie toch. :evil:
heb je al eens bij ethias geïnformeerd? Heb daar al goede dingen over gehoord voor een fietsverzekering, ga er zelf ook eens info halen voor mijn fiets.....
Mijn Koga is bij Unigarant verzekerd met een waarde van 3800 euro deze dekking geld diefstal werelddekking deze polis loopt twee jaar en kan worden verlengd.Reisverzekeringen vergoeden niet de gehele waarde van jou fiets, meestal gaat de dekking tot 800 euro, je kan een aparte polis afsluiten voor sport atributen die kostbaar zijn, kun je beter voor een fietsverzekering gaan die gewoon doorloopt Je kan ook oudere fietsen verzekeren met deze polis.
Zoek je een fietsverzekering, of een reisverzekering?
@Robert Jan: Ik zoek een betaalbare reisverzekering die ook vakantiefietsen in de dekking heeft.
Niet zeker of dit je vraag helemaal dekt, maar ik heb mijn eigen doorlopende reisverzekering er even op nageslagen (Unive). Zij dekken ook slechts €500 bij het comfortpakket en daarnaast bij fietsvakanties:

7.7 Problemen met uw fiets tijdens een fietsvakantie
Wij betalen:
- openbaar vervoer naar huis, of
- huur van een andere fiets
- extra verblijfkosten in de plaats waar de fiets gerepareerd wordt
Dit doen wij als:
- u op de fiets op vakantie bent, en
- u geen motorrijtuig bij u heeft, en
- de fiets niet binnen 2 dagen gerepareerd kan worden
Wij betalen per persoon per dag:
- voor huur van een andere fiets maximaal € 25. Dit doen wij maximaal 3 weken
- voor verblijfskosten maximaal € 80. Dit doen wij maximaal 3 dagen.

Ik zeg er direkt bij dat mijn verwachtingen niet heel hoog gespannen zijn mbt uitkering bij diefstal van 2 20 jaar oude Vittorio's, ondanks het groot onderhoud van vorig jaar en het kapitaal dat het kost om ze nieuw te vervangen.
wij hebben een doorlopende reisverzekering van de Europeesche waar je apart je vakantiefiets kan bijverzekeren
IK heb een doorlopend reisverzekering van de ANWB met uitbreiding hobby/sportuitrusting tot 3500. De verzekering dekt ook fietsvakanties in Nederland.
Bert Sitters kwam laatst met een slimme opmerking:
Je reisverzekering dekt vaak een evt. repatriëring van jezelf als je te ziek bent om zelf terug te reizen. Maar je fiets (en bagage), die blijft dan achter. Wellicht ook iets om op te letten in de voorwaarden.
En een tweede vraag is of je fiets wordt gezien als vervoermiddel, zodat er ook een repatriëring wordt betaald als hij gestolen wordt, of als een sportattribuut, waarvan je dan de verzekerde waarde misschien wel terug krijgt, maar dan moet je wel op eigen kosten verder/terug reizen.
<edit>
Zie bericht van OmeGerrit, ze bestaan dus wel, dergelijke reisverzekeringen.
Polling schreef:En een tweede vraag is of je fiets wordt gezien als vervoermiddel, zodat er ook een repatriëring wordt betaald als hij gestolen wordt, of als een sportattribuut, waarvan je dan de verzekerde waarde misschien wel terug krijgt, maar dan moet je wel op eigen kosten verder/terug reizen.
<edit>
Zie bericht van OmeGerrit, ze bestaan dus wel, dergelijke reisverzekeringen.
OmeGerrit schreef: Wij betalen:
- openbaar vervoer naar huis,
Het hangt een beetje van je definities van openbaar vervoer en repatriëring af of dat hetzelfde is...

(Of bedoelde je dat niet?)

Carl
Robertjan schreef:Bert Sitters kwam laatst met een slimme opmerking:
Je reisverzekering dekt vaak een evt. repatriëring van jezelf als je te ziek bent om zelf terug te reizen. Maar je fiets (en bagage), die blijft dan achter. Wellicht ook iets om op te letten in de voorwaarden.
Daar is inderdaad eens een discussie over geweest, waarbij bleek dat voor in elk geval OHRA en FBTO je fiets gewoon als bagage telt en dus meegerepatrieerd wordt. Wel even in de polis kijken dus om dit te checken.