Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Powerbuys - Forum Wereldfietser

Powerbuys

Is het toegestaan om gezamenlijke aankopen (zgn. "Powerbuys" in forumtaal) van fietsmaterialen te organiseren? In de landen van herkomst zijn deze gevoelig (35-40%) goedkoper. Ik ben zelf in de markt voor een standaard Brooks B17 zadel en een complete set Ortlieb Front/Back Roller Classic fietstassen. In respectievelijk Engeland en Duitsland kosten deze bij de goedkoopste aanbieder 37 EUR en 129,5 EUR (eenheidsprijzen, geen idee welke hoeveelheidskorting we evt. nog zouden kunnen bekomen). Zelfs als iemand 5-10% voor de afhandeling (de onvermijdelijke en tijdrovende communicatie, betaling, verzending van individuele pakketten, enz.) vraagt blijft er voor de gemiddelde wereldfietser nog steeds 25-35% prijsvoordeel over.

Geen interesse? Ik ga mijn fietstassen vandaag bestellen. De verzendingskosten bedragen slechts 8 EUR naar Belgie; wie interesse heeft bezorg ik wel het e-mail adres van de verkoper.
Hallo Johan,

Je bent wel erg ongeduldig, je hebt "één nacht afgewacht".

Ik heb zelf geen belangstelling!

Maar wie weet hoeveel ANDERE TREKKERS WEL

"Geduld is een schone zaak".

Wil
De verkoper in kwestie kan de tassen blijkbaar voor slechts 8 EUR naar Belgie (en ik veronderstel ook Nederland) sturen. Als ik ze zelf via UPS zou versturen dan zou de kostprijs op zijn minst 11 EUR bedragen. Het is dus voordeliger voor eventuele geïnteresseerden om ze rechtstreeks bij de verkoper te bestellen. Ik wacht nog op de betalingsgegevens (IBAN, BIC, enz.) en de prijs van een Ortlieb Ultimate-3 stuurtas en zal alle gegevens in dit onderwerp posten.

Wat betreft het Brooks zadel wacht ik nog steeds op een antwoord van twee Engelse handelaren. Als er voldoende interesse is dan kan daar uiteraard nog steeds een Powerbuy voor georganiseerd worden - als de moderator dit toelaat wel te verstaan. De verzendingskost vanuit Engeland is dikwijls behoorlijk hoog en dus is het zinvol om deze onder een zo groot mogelijk aantal kopers te verdelen.

"Teveel geduld kan de dood tot gevolg hebben". :wink: