door
fud0 » do 19 jun, 2014 21:16
Ik had vorig jaar 42,32,22 voor en ging de hoogste bergen in (Alpen) Zwitserland en Frankrijk met bepakking 23 kilo startgewicht. Achter had ik grootste tandwiel 30. Dit jaar doe ik er toch voor de zekerheid een 32 grootste tandblad op omdat ik dit jaar meer bergen verwacht met wel pittige hellingen, Oostenrijk en ik het vorig jaar in het begin best pittig vond met een 30 tandblad. Later op de route ging het wel ok, maar het is altijd fijn als je zo licht mogelijk kunt trappen, als het te zwaar is ga je echt balen, ik iig wel. Veel succes en plezier! Als je opziet tegen klimwerk en nog in moet komen is 34 of 36 idd. wel handig als grootste tandwiel, dan moet idd. je achterderailleur dat wel kunnen verwerken, ivm de grotere hoogte van het grootste tandwiel. Derailleur met lange 'arm' nodig. De laagste snelheid waarop ik altijd nog kon fietsen, toen ik nog met computer fietste, was 6km per uur
en in de afdaling kneep ik bij 65 km per toch echt wel in de remmen.
Ik wil eigenlijk de best mogelijke kwaliteit, maar de cassette die ik heb is een Shimano HG41 maar helaas, kon geen betere kwaliteit krijgen maar het is ok genoeg voor een fietsvakantie iig en ook wel 2 en voor zit maar Alivio tandbladen op, heb nog oude vierkante as en kan geen betere kwaliteit krijgen voor vierkante assen. Ik doe er altijd wel HG91 ketting op of iig de duurste of beste. Assen en derailleurs doe ik altijd wel minimaal deore (xt) kwaliteit.