Additionally, paste this code immediately after the opening tag: OSM fanaat gezocht - Forum Wereldfietser

OSM fanaat gezocht

Ik zag van de week dat je in Osmand een optie hebt om je locatie naar een webadres te loggen en ik heb gisteravond iets zitten programmeren dat de binnenkomende coordinaten netjes wegschrijft naar een een GPX-bestandje, zodat je je track in een goegel-maps omgeving kunt tonen.
Ziet b.v. http://webtrack.half2.nl/test_map.html voor waar ik vanochtend ben heengefietst.

De reden dat ik dat gedaan heb, is omdat ik aanvankelijk een ander tracklog-appje gebruikte dat de coordinaten naar dat disk gebeuren van goegel schreef en waar je dan met wat kunstgrepen ook je track kon tonen op de goegelmaps.

In dit stadium zit ik eigenlijk nog steeds in de Goegel-api met alle beperkingen en privacy-ellende die daar bijhoort. Omdat ik goegel eigenlijk niet zo'n leuk bedrijf vindt, wil ik nu de GPX gegevens in een browsert als track op een OSM-map tonen via me webserver. WebserverT, moet dat ook zijn dan.

Is er hier een programmeur die daar ervaring mee heeft?
Ik weet niet of je hier goed zit met je vraag, ik vermoed dat je deze vraag beter op een programmeursforum of een osmand mailinglijst kan stellen.

Van wat ik net gelezen heb moet het niet zo moeilijk zijn. Op je server (wat voor server is het?) maak je een script dat de gps-gegevens uit de URL opvangt en in een database of in een gpx-bestand registreert. Die gegevens kan je daarna weergeven via iets als openlayers.org, het voorbeeld http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Open ... ck_example zou je rechtstreeks kunnen overnemen. Bij elke refresh uit de browser wordt het gpx bestand opnieuw uitgelezen, dus de pagina is altijd actueel.

Het is wel belangrijk dat jij de enige bent die de track kan updaten, dus je wil - net als google - ook nog een identifier meesturen bij elke update vanuit osmand.
Bedankt voor die link; ik was 'm nog niet tegengekomen. Daar kan ik wat mee. De basale functionaliteit voor het gpx bestand is er al; het ging louter even om de presentatie op OSM.
Ik maak er later even werk van; het is niet moeilijker dan de goegel api zo te zien. :)

Voor de volgers is overigens de satelliet-optie van Goegel wel een sterk pluspunt.
Dank voor deze links; ik denk dat ik toch in het goede forum zat met m'n vraag. :P Die javawa site gebruikt Leaflet, zag ik, en dat ziet er heel goed uit. Kan ik ook wat mee.

Ik kom wat tijd te kort, ineens...

Ik bouw dit momenteel een beetje voor me eigen thuisfront voor als ik de hort op ben; er zijn al een hele berg sites waar je je bestandjes in allerlei formaten kunt uploaden en tonen, maar zelf bouwen is maatwerkeriger. Ik wil een reis aan kunnen maken en de tracks per dag en de totale reis tonen op goegelmaps en OSM met datum en tijd per updatepunt onder de muisknop.
Wat ik niet echt nodig heb, maar wat wel kan (ook op andere sites), is fotootjes naar de server sturen, de lat en lon coordinaten uit de exif gegevens uitlezen en de fotootjes met een marker en een popuplayer invoegen in de tracks.

Als er nou iets anders (fiets)specifieks is waar erg veel behoefte aan is en dat nog niet ergens anders kan, dan kan ik dat er wel infietsen en tzt online zetten voor algemeen gebruik.