Sinds 2005 rijd ik op een koga world traveler, ééndagsritjes, weekendjes en jaarlijks een vakantierit van drie weken.
Met het verstrijken van de tijd (het ouder worden?) krijg ik steeds meer last van slapende handen tijdens het fietsen op de koga.
Vorig jaar al een set Ergon GP3 op m'n fiets gezet.
Nu na een weekend fietsen na ruim 24 uur niet op de fiets nog steeds het gevoel van "een dikke hand", alsof 'ie net geslapen heeft.
Nu overweeg ik dus een ander stuur aan te schaffen.
Ik vind de Koga Dali met lederen bekleding wel mooi, maar lees ook van een boel mensen op het forum dat ze juist van het Koga Dali stuur af willen.
Alternatieven (weliswaar met foam) zouden zijn
X-Act AHS1 Vlinderstuur Verstelbaar Aluminium Zwart, maar ik vraag me af of het verstelbaar zijn van het stuur juist niet afdoet aan de stevigheid van het stuur. En ik weet ook niet of ik die "knoppen" op het stuur wel mooi vind, levert wel een heel vol stuur op. Het stuur inklappen om de fiets op te ruimen zal ik in ieder geval niet doen.
Ergotec Stuurbocht AHS Basic Reikwijdte 60cm AL5754 Zwart ziet er ook goed uit.
Is er ook met reikwijdte 58 mm en zelfs 51 mm zijn.
Hoe bepaal je nu de ideale reikwijdte van je stuur?
Met het verstrijken van de tijd (het ouder worden?) krijg ik steeds meer last van slapende handen tijdens het fietsen op de koga.
Vorig jaar al een set Ergon GP3 op m'n fiets gezet.
Nu na een weekend fietsen na ruim 24 uur niet op de fiets nog steeds het gevoel van "een dikke hand", alsof 'ie net geslapen heeft.
Nu overweeg ik dus een ander stuur aan te schaffen.
Ik vind de Koga Dali met lederen bekleding wel mooi, maar lees ook van een boel mensen op het forum dat ze juist van het Koga Dali stuur af willen.
Alternatieven (weliswaar met foam) zouden zijn
X-Act AHS1 Vlinderstuur Verstelbaar Aluminium Zwart, maar ik vraag me af of het verstelbaar zijn van het stuur juist niet afdoet aan de stevigheid van het stuur. En ik weet ook niet of ik die "knoppen" op het stuur wel mooi vind, levert wel een heel vol stuur op. Het stuur inklappen om de fiets op te ruimen zal ik in ieder geval niet doen.
Ergotec Stuurbocht AHS Basic Reikwijdte 60cm AL5754 Zwart ziet er ook goed uit.
Is er ook met reikwijdte 58 mm en zelfs 51 mm zijn.
Hoe bepaal je nu de ideale reikwijdte van je stuur?