Na de ligfietsopstapdagen ben ik op zoek gegaan naar een goedkope ligfiets om eens te kijken of dat echt wat voor mij is, en heb er zowaar een gevonden via MP, een Nazca Fiero (schijnt te lijken op de populaire Challenge Hurricane). Ben daar nu sinds een paar dagen mee aan het wennen, het is toch heel erg anders. Opstappen en wegrijden duurt even voor je dat feilloos onder de knie hebt zonder eerst de hele wegbreedte over te zwabberen, hetzelfde geldt voor stoppen zonder omvallen, maar goed daar kom ik wel uit, ijverig oefenen!
Wel nu alvast twee praktische vraagjes aan mede-ligfietsers:
- gebruiken jullie altijd klikpedalen? Ik merk dat het omgoog houden van de benen toch wel wat moeite kost, voorlopig durf ik nog niet met de klikpedalen zeker niet in de stad, maar als de rest soepel gaat zou dat wel kunnen natuurlijk
- mijn rug wordt al heel snel kletsnat, evenals het kussen! Wat doen jullie hieraan? Ik neem aan dat zo'n gaaszitje van Flevobike dat niet heeft, maar dat heeft lang niet iedereen (ik dus ook niet).
Jeroen
Wel nu alvast twee praktische vraagjes aan mede-ligfietsers:
- gebruiken jullie altijd klikpedalen? Ik merk dat het omgoog houden van de benen toch wel wat moeite kost, voorlopig durf ik nog niet met de klikpedalen zeker niet in de stad, maar als de rest soepel gaat zou dat wel kunnen natuurlijk
- mijn rug wordt al heel snel kletsnat, evenals het kussen! Wat doen jullie hieraan? Ik neem aan dat zo'n gaaszitje van Flevobike dat niet heeft, maar dat heeft lang niet iedereen (ik dus ook niet).
Jeroen