Het lijkt wel of dit topic van 'vietnamfiets' zich ervoor leent om te worden wordt gekaapt
@Stella90
Op dit forum is met de zoekfunctie heel veel te vinden over fietstassen. Kijk ook in de
Fietsvakantiewiki naar andere merken dan de bijna standaard O(rtlieb) en V(aude), bijv. Crosso.
Er is een topic over '
fietstas ergernissen', doe daar je voordeel mee.
Mijn groene voortassen zijn groen omdat ik ze combineerde met mijn zwarte eerste set fietstassen van Agu. En ik geloof dat het de goedkoopste kleur was.
In de zon worden die donkergroene wel erg warm, dat schat je goed in. Ik doe daar geen etenswaren in. Wel mijn camera, omdat warmte een probleem was voor film, maar ik meen dat moderne elektronica best wat warmte verdraagt (mijn digitale camera doet 't nog, ook na 18+ maanden daarin verpakt te zijn geweest in zeven jaar tijd).
Wildkamperen en een gedekte kleur was ook een overweging, maar de reflectiedriehoek op de tas is zo goed, dat elk beetje licht dat erop valt meteen de aandacht erop vestigt.
Toen mijn zwarte achtertassen versleten waren koos ik voor een signaalkleur (geel/zwart) om in het verkeer beter op te vallen. Uit ervaring merk ik dat ook oranje tassen (
Globetrotter.de) opvallen. Zeker in een groene, bosrijke omgeving vallen naar mijn idee oranje tassen nog iets beter op dan signaalgele.
Met de oranje tassen uit de link heb ik persoonlijk een probleem. De prijs is iets lager dan de adviesprijs, maar ik rijd niet graag als reclamebord rond. Voor mij vallen tassen met grote reclameteksten af (tenzij ik het om niet kan verkrijgen èn ik achter het product èn achter de firma die reclame maakt kan staan).
Zelf vind ik rood niet zo'n opvallende kleur, ja zelfs lelijk. Uit de beschikbare 3 kleuren (zwart/rood, zwart/zwart, zwart/wit) van de cityline zou ik de witte kiezen om zichtbaarheid en om esthetische reden (geheel zwart is een no-no in het verkeer). Liever zou ik deze in geel of in het materiaal van de
nieuwe high visability lijn zien. Zichtbaarheid in het verkeer gaat bij mij boven esthetiek (de tassen in hazelnoot vind ik wel sjiek, maar vallen om die reden bij mij af).
Waar ik tegenwoordig ook op let: is het gebruikte materiaal PVC-vrij (
link voor Ortlieb materiaal)? De city-lijn heeft stoffen met PVC.