Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vouwfiets - Forum Wereldfietser

vouwfiets

Zijn de vouwfietsen van Bike Friday/ Riese und Muller geschikt om al eens enkele bergen te doen?
Ik ga van Wenen een tour doen tot Griekenland. Ik wil niet altijd fietsen, maar ook regelmatig de trein nemen. Een vouwfiets lijkt me dus handig. Ook omdat ik nog een ander plan in mijn hoofd heb: hier en daar een meer/rivier overvaren met de vouwfiets op een packraft.

Nog zeer veel gedroom, maar ik wil toch graag antwoord op de vraag welke vouwfiets geschikt is voor een tour. Kan je er dan ook mee op slechte wegen?
Heeft er iemand een idee of je ze ergens kan huren? (en dan zinken ja ;) )
Ik overweeg wel een aankoop als het goed meevalt, want dat lijkt me toch een vorm van ultieme vrijheid, maar wil eerst eens een trip zonder die grote aankoop. Ze zijn nogal duur.

bedankt!
Ik rij al anderhalf jaar met veel plezier om mn 2e hands bike friday. ik heb een asfalt versie met 8 versnellingen en erg dunne bandjes. de bouwkwaliteit vouwmechanisme en onderdelen zijn top.
De bergen moeten prima gaan, maar dan wil ik wat meer versnelliingen. IN oost Europa zou ik het niet aanduvern met de 18 slicks die ik nu heb.

te huur, geen idee . In Amsterdam zit de Nederlandse importeur/winkel/verdeler.
www.cycleyou.nl. Verder geef ik t in nl geen kans.
Met een Birdy kan ook wel wat. Er zijn wel heel wat varianten, met heel verschillende versnellingssystemen, waarvan het bereik varieert. Ik kan me voorstellen dat je met de ene al beter bergen kan doorkomen dan met de andere.
Echt in bergen rijden deed ik nog niet, maar wel al dagafstanden van bijna 100 km of einden met een fietskar erachter, ook hellingen. Lukt allemaal prima. Op onverhard zijn de kleinere wielen (18") wel een nadeel en je kunt ook niet evenveel bagage meenemen als op een gewone fiets en het frame is minder stijf.