Additionally, paste this code immediately after the opening tag: terugkeren per trein uit Praag - Forum Wereldfietser

terugkeren per trein uit Praag

Een vriend van me wil naar Praag fietsen maar niet met het vliegtuig terugkomen. hij zoekt een manier om per trein, zonder te moeten reserveren, terug in Antwerpen te geraken. Ik heb em verteld over de nachttrein maar hij wil niet reserveren zodat hij ook geen tijdsdruk ervaart tijdens zijn fietsvakantie. Iemand dit ook al gedaan? Ikzelf ben zo van Venetië naar huis gekomen maar weet niet of het mogelijk is vanuit Praag.
Wij hebben gereserveerd vooraf (City Night Line)..... Buren hebben het vanuit Praag gedaan. Het is ze gelukt, maar deze ervaren fietsers gaven aan dat t best wat voeten in aarde had.

Ergo: geen eigen ervaring, wel uit eerste hand vernomen dat het succesvol is verlopen, maar wel lastig.

Groet & succes.....

Henny
Je kunt natuurlijk ook eerst met de trein naar Praag gaan en daarna terug fietsen.
Dat heb ik onlangs ook gedaan. Je hebt dan geen gedoe met tijdsdruk etc.
Maar ja, de een fietst liever weg van huis en de ander er juist naar toe :-)

Jan
Hallo,

je kan in Praag de gewone dagtrein naar Dresden nemen, fiets kan mee,
in Dresden kan je dan verder kiezen welke richting je uit wil,
kijk op de site van de duitse spoorwegen voor alle info,

voordeel van deze manier is dat je geen tijdsdruk hebt en ook niet moet reserveren,
nadeel kan, zeker in het hoogseizoen, zijn dat het heel druk is in de fietswagons,

je kan ook vanuit Praag langs de Elbe naar Dresden fietsen, (aanrader)

Frank en Diane