Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoofddeksel? - Forum Wereldfietser

Hoofddeksel?

Wat zetten jullie op om het hoofd tegen felle zonnestralen te beschermen zonder dat je regelmatig af moet stappen omdat een windvlaag onder de klep van de pet is geslagen?

Een helm. Niet alleen nuttig tegen de zon. Als de zon erg fel is moet je natuurlijk nog wel oppassen dat je toch niet verbrandt, zeker met van die moderne helmen met hele grote ventilatieopeningen.
Wim

ik heb toch altijd een pet op hoor. ééntje van nike, die kun je goed ver over je hoofd trekken waardoor ie er ook niet af kan waaien. Een helm heb ik ook, maar die is voor de zomer(goede luchtcirculatie)

Er bestaat ook een combinatie van beide genoemde opties:

Een helm met een zonneklepje.

Ik heb er zelf geen ervaring mee want gebruik een gewone helm of hoofddoek, maar het ziet er altijd wel handig uit. Omdat het zonneklepje aan de helm vastzit en de helm lekker stevig op je hoofd staat, kun je makkelijk wat windvlagen aan. Tegelijkertijd ben je zo goed beschermd tegen vallen.

Groet,
Gudrun

Als het erg warm en zonnig is doe ik zo'n Buff-hoofddoekje op. Dat is een 'tunnel' van dunne rekbare stof die goed om je hoofd blijft zitten. Ook handig om lange haren in bedwang te houden bij veel wind. Wel belachelijk duur overigens, maar gaat jaren mee.

Lisette

Wij ook een helm... en een zonnebril.. en goed insmeren natuurlijk!

We hebben ook wel zo'n tropenhoedje, maar die vloog bij een afdaling meestal weg!

El & El

Een helm, een zonneklep, een goede zonnebril en een bufdoekje.
Niet allemaal tegelijk natuurlijk. Maar wel vaak helm, zonneklep en zonnebril.
Vooral zonnebril vind ik belangrijk. Anders krijg ik zere ogen en steeds gesprongen adertjes in mijn ogen. Dus een zonnebril die goed afsluit is voor mij een must have.