Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trein van Belgrado naar Wenen - Forum Wereldfietser

Trein van Belgrado naar Wenen

Wij gaan van Wenen naar Belgrado fietsen. Willen liever niet met het vliegtuig terug naar Wenen. Van de Treinreiswinkel begrepen dat we niet van Belgrado naar Wenen kunnen met de trein plus fietsen.

Heeft iemand een ander idee om weer in Wenen terug te komen. Bijvoorbeeld via een andere bestemming. Graag dan ook aangeven wat de reistijd is.

Groet
Redhairy
Datmoet volgens mij best kunnen alleen wel met een omweg, en ook niet het hele jaar door, je kan namelijk wel met de fiets naar Ljubljana en terug via Villach, vanuit Villach zou je dan wat moeten zoeken naar een rit naar Wenen. Een andere mogelijkheid is de trein naar Budapest te nemen en van daar met de draagvleugelboot naar Wenen, kosten schijnen mee te vallen, de info is echter al wel weer een aantal jaren oud.
Ik zou de trein naar Boedapest pakken, EC 272 doet het in 8 uur, wel reserveren voor de fiets. vandaar zijn er zat mogelijkheden naar Wenen. Boot vanaf Bratislava naar Wenen zou ik doen als het kan, omdat dat leuk lijkt.

Schnellzug
Reservierungspflicht, Teilstrecke mit EC/IC, Fahrradmitnahme reservierungspflichtig, Bordrestaurant, Teilstrecke Schlafwagen, Teilstrecke Liegewagen
Verkehrt als 272 bis Subotica, danach als EC 272


Tip: Bahn.de en dan NIET aanvinken dat de fiets mee moet. Doe je dat wel, dan zegt ie dat er niets is, terwijl het dus wel kan. En anders de optie 'Nur Nahverkehr' gebruiken, dan krijg je alleen de lokale treinen, die er wat langer over dooen, maar wel vaak fietsen toelaten...
_Peter_ schreef:Een andere mogelijkheid is de trein naar Budapest te nemen en van daar met de draagvleugelboot naar Wenen, kosten schijnen mee te vallen, de info is echter al wel weer een aantal jaren oud.
De boot Boedapest-Wenen kost € 124 voor een enkele reis met fiets en vaart driemaal per week. Reserveren voor de fiets is verplicht. Als je ook voortassen bij je hebt, moet je bijbetalen voor extra bagage. Ik denk dat de trein of de bus veel goedkoper is.
Probleem is dat fietsen in Servie niet in de trein mogen. Toch is het sommige wereldfietsers wel eens gelukt.
Ja, dat kan met stoptreinen, ik heb dat ooit in omgekeerde richting gedaan van Boedapest naar Belgrado:

Boedapest -Kelebia (nabij Hongaars-Servische grens)
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =27&t=5316

Kelebia-Subotica (20km, fiets)

Subotica-Belgrado:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =27&t=5325
bert sitters schreef:Probleem is dat fietsen in Servie niet in de trein mogen. Toch is het sommige wereldfietsers wel eens gelukt.
De trein die ik noemde wel volgens de site van de Bahn...er kwamen twee opties uit, een nachttrein die geen fietsen toelaat, en deze.
Het kan zijn dat er een en ander is veranderd in de laatste 2 jaar, maar in 2012 was het wel mogelijk om een fietskaartje te kopen voor de trein van Villach naar Zagreb en verder naar Belgrado, dat er dan vervolgens geen wagon die geschikt was voor fietsen tussen zat was weer een ander verhaal, ik heb zelfs mijn driewieler in de trein naar Zagreb mee kunnen nemen, al was daar wel wat zweet voor nodig.

Als de speciale fiets-wagon er niet is maar het wagennummer dat op je kaartje staat wel, blijven lachen en de fiets met tassen en al naar binnen. Gelukkig zijn dit wel vaak de laatste of eerste wagons. En vervolgens alleen maar Nederlands blijven praten.
De EC 272 heeft in ieder geval een fietswagon voor 12 fietsen (nummer 370)
bron: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 2&rok=2014

als je in Bratislava uitstapt (18.07) kun je daar de regionale trein naar Wenen nemen. (REX 2529 vertrek 18.43)

Hier kunnen gewoon fietsen in mee.

succes Hans
yeshouse schreef:De EC 272 heeft in ieder geval een fietswagon voor 12 fietsen (nummer 370)
bron: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 2&rok=2014

als je in Bratislava uitstapt (18.07) kun je daar de regionale trein naar Wenen nemen. (REX 2529 vertrek 18.43)

Hier kunnen gewoon fietsen in mee.

succes Hans
Hans, bedankt voor de aanvulling, het jammere is helaas dat juist de wagon voor de fietsen nog wel eens wil ontbreken. Vraag me niet waarom.