Additionally, paste this code immediately after the opening tag: osm kaarten in map source - Forum Wereldfietser

osm kaarten in map source

vanmiddag heb ik de osm kaarten versie 2014 opnieuw in mapsource gezet.
de kaarten van oost en west heb ik gedownload, alles prima in orde werkt ook weer perfect evenals de vorige editie 2013.
nu heb ik alleen een vraag, in de editie van 2013 staat op de westkaart nederland en heel duitsland op een kaart, in de editie 2014 staat op de oostkaart nederland en alleen een stukje grensstreek van duitsland op de kaart. op de westkaart staat het andere gedeelte van duitsland.
is er ook een mogelijkheid om deze 2 samen te voegen zodat alles tegelijk in map source is te zien? zodat je niet hoeft te wisselen bij het maken van een route.
Dat kan. Ga naar http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe. Daar staat onder ''Instructions for installation'':

5.Make a combination of all three sections (optional, for experienced users): Download and unpack OFM_EU2014.zip to an emtpy folder, copy 1014*.img files from ALL 3 mapsets here and run the install.exe. See the instruction in the readme file. Mac users have to use Javawa's Mapconverter, see below.

Succes.

Jan
Aanhakend: is het mogelijk om OpenCycleMap in MapSource te krijgen? Van opencyclemap.org werd ik niet veel wijzer.
@gerrit: opencyclemap biedt wel aan om tegen betaling de kaart voor een gebied/land te downloaden om direct op je Garmin-gps te zetten: http://shop.opencyclemap.org/collection ... -downloads
Die kun je met Gmaptool wel weer uit elkaar rafelen en er een Mapsource-installatie van maken, risico is er van verlies data. Als je deze als gmapsupp.img voor je gps en op je gps hebt, kun je die wel zien in Basecamp (of zichtbaar maken voor Basecamp). Eventueel ook via een virtual disk op je PC.

Ik heb zelf wel eens jaren geleden op basis van de scripts van opencyclemap met mkgmap een eigen opencyclemap gemaakt van UK voor Mapsource/Basecamp.
Ik weet niet of die scripts nog beschikbaar worden gesteld, maar sinds de komst van de openfietsmap Europe hou ik me met dat soort experimenten niet meer bezig.
@sveldhuis, als het alleen om Duitsland en de Benelux gaat, dan kan je beter de gecombineerde Benelux+Duitsland downloaden, http://www.openfietsmap.nl/downloads/germany#Benelux
En anders kan je alle 3 (niet 2) de delen van Europa downloaden en combineren met de OFM(EU2014).zip

@gerritdevries, nee die is niet beschikbaar. Hun garmin gps kaart is afgaande wat ik zie op de plaatjes zeker niet hetzelfde als de onlinekaart van opencyclemap.org en al helemaal niet in Mapsource te gebruiken (tenzij je kees54 heet). De enigste Garminkaart die daar een beetje in de buurt kwam was de Radkarte van Radfahrer maar die is er 4 jaar geleden mee gestopt.
Kees en tovenaar, bedankt voor de reacties. In had in mijn hoofd dat MapSouce open source software was, maar het is natuurlijk van Garmin. Waarschijnlijk al knap dat de OFM geïnstalleerd kan worden. Waarvoor hulde, evenals voor de kaarten zelf.
Tovenaar, bedankt voor de goede tips. heb dus inderdaad de gecombineerde kaart geinstalleerd.