Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe firmware voor Etrex 20 en 30 - Forum Wereldfietser

Nieuwe firmware voor Etrex 20 en 30

Sinds 25 maart is er een update (v3.70) voor de Etrex beschikbaar, aangezien er met vorige updates nog wel eens problemen met OFM waren en terug naar de vorige versie gaan niet voor iedereen even makkelijk is/was, vraag ik me af of er al mensen hier (onze Tovenaar bijvoorbeeld) ervaringen positief of negatief hebben.

Etrex 10 aangezien die blijkbaar een aparte firmware heeft. (zie opm. hieronder)
Nee, ik heb het nog niet geïnstalleerd, ik heb er nog versie 2.87 opstaan. Met latere versies kreeg ik problemen met het herberekenen van een route.

Trouwens versie 3.70 is alleen voor de Etrex 20 en 30. De Etrex 10 heeft een eigen firmware versie, omdat dat toestel teveel afwijkt van de 20 en 30.
Toevallig gisteren een eTrex 20 gekocht. Die wordt, als de planning klopt, morgen per post bij mij bezorgd. Zou die al voorzien zijn van de nieuwste firmware? En indien dat niet het geval is, zou het dan raadzaam zijn deze upgrade eerst te installeren alvorens er kaarten op te gaan zetten? Of zou de volgorde niet veel uitmaken?
En bestaat zo'n firmware upgrade hoofdzakelijk uit bugfixes, of wordt er op die manier ook nieuwe functionaliteit uitgerold?
Geen idee met welke versie die Etrex wordt geleverd. Toen ik mijn Etrex kocht werd er door Waypoint de nieuwste versie opgezet. Ik heb wel eens gehad dat mijn instellingen door het installeren van een nieuwe firmware versie werden ontregeld, met de kaarten zelf gebeurde niks.

Je kunt het beste een back-up van je GPS maken met JaVaWa Device Manager.
En bestaat zo'n firmware upgrade hoofdzakelijk uit bugfixes, of wordt er op die manier ook nieuwe functionaliteit uitgerold?
Er wordt inderdaad ook nieuwe functionaliteit geïntroduceerd met nieuwe firmware, daarom zit ik op 2.87 bij oudere versies wordt de Tempe temperatuur sensor niet ondersteund.
Ik kocht onlangs de eTrex 30, en zette de nieuwste upgrade erop; het ding werkt probleemloos.