Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Italië: Verona - Nederland - Forum Wereldfietser

Italië: Verona - Nederland

Goedemiddag,

Als hobbyfietser op de racefiets en levensgenieter, waag ik mij voor de eerste keer op een heuse fietsvakantie. De bedoeling is om vanaf Verona terug te fietsen naar Nederland. Ik vlieg dan naar Verona op 24 juni en heb 3,5 week om terug te komen ivm werk). De route heb ik al globaal - Benjamins A'dam-Venetië. Al wil ik kijken of ik via Como naar Zwitserland kan en van Bastogne naar Maastricht. Ik ken wat mensen die er wonen plus Zwitserland trekt mij meer dan Duitsland.

Een solide fiets is gelukkig ook aanwezig (Snel Explorer, volledig Shimano Deore LX afgewerkt, 26" wielen: Schwalbe marathon achter & Goodyear voor met Mavic A719 velgen, V-Brakes, gelzadel en nog enkele leuke snufjes). Ik moet nog wel wat halen voor de reis, zoals de tassen, goed gereedschap voor onderweg, mijn kennis vergroten om de fiets te repareren en vast nog enkele handige weetjes die ik vergeet.

Ik heb deze forum wat afgezocht naar tips, adviezen en handige weetjes. Prachtige verhalen & artikelen gelezen en mijn kennis wat verhoogd. Hoe meer ik te weten kwam, hoe lastiger het werd om een goede fiets uit te kiezen. En ik wil graag nog meer!

Wat is echt de top 5 waar u aan moest denken na het lezen van mijn stukje ten aanzien van de voorbereiding en/of reis zelf?
Welke plekjes zou ik eigenlijk niet moeten missen?
Heeft u of kent u mensen die deze route al eens gedaan hebben?
Hoe kan ik het zo goedkoop mogelijk houden tijdens de reis?
en is het slim de reis van te voren al grotendeels vast te leggen (overnachtingen, treinticket etc.) of globaal te houden en uitgaan van de gastvrijheid en behulpzaamheid van de mensen? (neem tentje mee, maar wil ook wel op een matras kunnen liggen)

Het lijkt mij ook geweldig om eens met iemand die de route al eens gedaan heeft een drankje te doen om de verhalen en kennis uit te wisselen.

Ik ben razend enthousiast over de reis en als dit bevalt dan probeer ik zoveel mogelijk landen per fiets te ontdekken. Alvast bedankt voor uw tijd, energie en kennis!
Ik heb deze route andersom gereden, gedeeltelijk ook met het boekje van Benjaminse. Wellicht vind je wat tips in de reisverslagen Van Zürich naar Venetië (via Verona) en een alternatief via de Splügenpas naar het Comomeer en zo verder.
Beide routes zijn bijzonder mooi.
Hallo,

ik heb dit ook gereden tijdens de reis van België naar Athene. Allemaal zeer mooi.
Zie www.dromenvanreizen.be.

Sabien
Ik heb de fietsroute Maastricht - Firenze gereden. Die komt ook langs Verona. Verona is mooier dan Firenze. Neem enkele dagen voor Verona. Als ik een stad bezoek neem ik ALTIJD een hotelletje. Op campings bij steden wordt er vaak gestolen, zeker als je de tent alleen laat bij bezoek aan de stad.

Ik ben langs het Garda meer, Bozen/Bolzano gefietst. Als fietsenthousiast zou ik je de Silvretta-pas aanbevelen: heel pittig en wat een uitzicht!

Ik ben ook even langs Liechtenstein gereden. Niet veel te zien maar ik ben er intussen wel geweest. Het fietspad langs de Boven Rijn richting Bodenzee is mooi. Bezoek Bregenz. Neem de ferry naar Friedrichshaven of verder en kom langs de Beneden Rijn terug: de rivier, de kastelen, de steden, allemaal de moeite waard.
Bedankt voor de reacties.

Peter, ik heb inderdaad jullie website bezocht en gelezen. Mooie verhalen en prachtige foto´s. De Splügenpas verhaal was nog onbekend en zal ik binnenkort bekijken. Zijn er ook bepaalde zaken wat handig is om te weten voor het fietsen in Zwitserland en Italië?

Goedendag Sabien, dat is een beste reis en ik geloof direct dat het een prachtige reis is geweest. Ook uw website zal ik nog bekijken voor wat mooie plekjes en handige fietsroutes.

De Silvretta pas was ook bij mij opgevallen. Ben zelf niet echt een ideale klimmer haha. Dus twijfel wel, zeker omdat ik wel de gehele route zoveel mogelijk wil fietsen. Bedankt voor de tips Jan! Indien er meer naar binnen schiet, hoor ik dit graag.