Hallo Bert,
je bent zeker niet de enige, ook wij fietsen nog steeds zonder gps, met kaart, routeboekjes en het nodige zoekwerk,
Frank en Diane
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat vind ik ook. Grootste voordeel is dat de accu's ook nooit leeg raken Voor het fietsen maak ik ook altijd gebruik van een kaart en kompas. Hiernaast een oud boekje waar ik mijn ritten in bij houd.corry/stephan schreef:Ik vind kaarten supermooi en kan er echt van genieten, tijdens voor en na de reis.
Die tablet die je meesjouwt, kan dat toch allemaal? (op de batterijduur na).aardvark schreef:Ofschoon ik geen recent onderzoek heb gedaan naar de huidige generatie GPS heb ik het idee dat de beeldschermen nog steeds te klein zijn (ik wil minimaal A5-formaat, hoge resolutie, 1 à 2 weken accutijd). Ik heb graag ruim beeld van mijn positie t.o.v. andere locaties (dorpen, steden, bergtoppen, rivieren). In- & uitzoomen is voor mij een onvoldoende oplossing. Ik wil nog wel eens aantekeningen maken op mijn kaart (kun je op een GPS überhaupt digitale aantekeningen maken?).
Uitgaande dat je die hebt. Ik heb geen smartphone (als 22 jarige erg zeldzaam) en vertik het ook zo'n ding te nemen. Ik hoef en wil niet altijd bereikbaar zijn. Zelf vind ik een kaart veel makkelijker omdat je met potlood alle aantekeningen en dergelijke kan maken die je maar wil. Daarnaast vind ik het handiger werken dan die kleine schermpjes en gedoe met accu's. Ik ben een verschrikkelijke gadgetfreak in het normale leven maar tijdens het fietsen wil ik al die troep niet.ReinierLamers schreef: Verder snap ik niet waarom je, anders dan als demonstratie van oude ambachten, zonder GPS zou reizen. De smartphone heb je toch al bij je
Helemaal mee eens.Petervd schreef:Iedere GPS gebruiker heeft natuurlijk ook een kaart bij zich tijdens een langere reis, voor het overzicht.
Advies voor de verstokte tegenstanders van GPS : Probeer eens zo'n ding te lenen en maak er een tochtje mee door een drukke stad die je niet kent, gegarandeerd val je er voor!
Peter
Dat valt toch wel mee? Montagemateriaal is niet meer dan 25 euro (waterdichte hoes plus stuurbevestiging, bijvoorbeeld van Topeak), een accupack heb je al voor een paar tientjes en dan kun je een dag of vier vooruit met je smartphone. Dat kaartmateriaal vaak ook nog eens veel goedkoper is voor een smartphone, laat ik dan nog buiten beschouwing.Georg schreef:Wil je de genoemde nadelen van een smartphone ondervangen, dan vergt dat een aanzienlijke investering in montagemateriaal en extra accu's, waarmee de prijs ver boven die van een outdoor GPS uitkomt, zoals de eTrex 30 die ik kocht.