Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stoeltje Alite Mayfly - Forum Wereldfietser

Stoeltje Alite Mayfly

Een fijne weet voor de bezitters van het Alite Mayfly kampeerstoeltje (van de waarschijnlijk eerste productiereeks (2013)):

- De pootjes konden in elkaar schuiven waardoor het stoeltje niet meer te gebruiken was. -

Zonder enig probleem is het onderstel vervangen voor een nieuwe. Deze pootjes zijn gestanst waardoor ze niet meer in elkaar kunnen schuiven.

Voornemens om zo'n heerlijk stoeltje te kopen? let er dan op dat er stansputjes in de pootjes zitten, en je dus het nieuwste model te pakken hebt.
Ik had dat probleem ook vorig jaar. Tijdens de tweede dag van mijn vakantie schoven de buisjes in van het stoeltje elkaar en kon ik de rest van de vakantie op een plastic zak zitten :twisted:
Het frame is daarna i.d.d. netjes vervangen door een nieuw exemplaar, waar kleine "deukjes' in zitten, zodat het niet meer in elkaar kan schuiven.
Wat ik verder een groot nadeel van het stoeltje vind is dat het frame erg laag is, waardoor de zitting de grond raakt en je een nat (en dus koud) achterwerk krijgt.
Wij bezitten de eerste serie. Genieten er van, zitten heerlijk, hoge rug, van de grond, lekker licht. Ook bij ons schoof het pootje naar binnen. Je kunt het er weer uit slaan door vanbinnenuit er tegenaan te drukken. Later niet meer gebeurt. Tentje opzetten, stoeltje klaar en proost, het eerste koude pilsje gaat naar binnen. 8)
Wij hebben/hadden een stoeltje van de nieuwe generatie. De genoemde pootjesproblemen waren opgelost.
Het stoeltje bleek echter erg laag te zijn. Na een paar dagen kamperen bleek dat het niet meer mogelijk was om het stoeltje te gebruiken in nat gras zonder een nat achterste te krijgen. Dat hebben we tijdelijk opgelost door steeds een ouderwets zitmatje eronder te leggen.
Op het einde van de vakantie (van 2 weken) kwam je ook op vlakke harde ondergrond met je achterste op de grond.
Omdat we daarvoor geen kampeerstoeltje hebben, hebben we het ding teruggebracht naar Bever. Ook de 2 exemplaren in de winkel waren al zo laag. Bever heeft de stoel nu opgestuurd en daar gaat er kennelijk iemand een maand lang naar zitten kijken want zo lang duurt he minimaal voordat we bericht krijgen.

Een paar dingen van hun website:
"durable for everyday use"
"LIFETIME GUARANTEE"
Deze foto op de website van alitedesigns vind ik nu ook grappig:
Afbeelding
Zelfde probleem gehad, na een tijdje zit je op de grond. Wordt nu een Helinox in de lage uitvoering waar wel voldoende ruimte (centimeter of 8) tussen zitting en grond is.

ben
Ik kocht een paar weken geleden bij Bever een Lafuma stoel voor 29,95 en heb er tijdens mijn vakantie heel veel plezier van gehad. De verkoper vertelde mij dat ik gezien mijn gewicht van 92 kilo beter een Alite of Helinox kan kopen omdat die zijn getest tot 110 kilo.

Mario
ben huve schreef:Zelfde probleem gehad, na een tijdje zit je op de grond. Wordt nu een Helinox in de lage uitvoering waar wel voldoende ruimte (centimeter of 8) tussen zitting en grond is.

ben
Let op! Wij hadden ook twee Helinox Ground Chair stoeltjes dit jaar gekocht. De eerste was na 2 dagen kapot de tweede na 3 weken. Bij beiden was het voorste pootje door de stof gekomen. Ik hoorde bij Bever dat er meer problemen zijn.
Je kunt dit stoeltje beter even niet kopen tot dit probleem is opgelost.

Afbeelding

Ronald van der Perk
Dank Ronald,
Wacht maar even nu met kopen met mijn 92 kilo, hebben nog 2 Tatteljee stoeltjes waar we nog wel even mee verder kunnen.

Ben
Ave Gone schreef:Ons Mayflystoeltje bleek erg laag te zijn. Na een paar dagen kamperen bleek dat het niet meer mogelijk was om het stoeltje te gebruiken in nat gras zonder een nat achterste te krijgen. Dat hebben we tijdelijk opgelost door steeds een ouderwets zitmatje eronder te leggen.
Op het einde van de vakantie (van 2 weken) kwam je ook op vlakke harde ondergrond met je achterste op de grond.
Omdat we daarvoor geen kampeerstoeltje hebben, hebben we het ding teruggebracht naar Bever. Ook de 2 exemplaren in de winkel waren al zo laag. Bever heeft de stoel nu opgestuurd en daar gaat er kennelijk iemand een maand lang naar zitten kijken want zo lang duurt he minimaal voordat we bericht krijgen.
Bever heeft ons gebeld: er is een nieuw stoeltje. Naar de winkel gegaan bleek dit stoeltje inderdaad duidelijk hoger te zitten dan het oude en de twee in de winkel. Het was wel een andere kleur (oranje ipv zwart). Zijn de huidige stoeltjes verbeterd? Ze hebben in het magazijn niet de hoogste uitgezocht want het plastic was nog geseald.
Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en het stoeltje geaccepteerd. Mocht het toch nog gaan doorzakken dat moet de plaatselijke schoenmaker het maar even vermaken of ga ik bij de Gamma een extra cm aluminium zoeken of zo.
Het zit namelijk gewoon erg lekker.
Omdat het zo lang geduurd had kreeg ik van Beverman een tegoedbon van 10 euro erbij.
Zou mooi zijn als het hoogte probleem voor goed is opgelost en alle nieuwe stoeltjes ook hoger zijn.

Netjes van Beverman om er ene bon bij te doen.