Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ja, lantaarnpalen in de nacht, dat is voor mij ook een grote ergernis. Ik erger me dan vooral aan mezelf: ik weet dat het me erg stoort, ik weet dat ik er bij de selectie van een plekje op moet letten, maar als ik dan toch in de schijnwerpers sta, baal ik. Gelukkig is het zo incidenteel, dat ik geen slaapmasker meeneem.SanneB schreef:Helaas kan je soms moeilijk van te voren inschatten wat er 's nachts gaat gebeuren op je camping. (Zo bleek op de stadscamping in Wenen pal boven mijn tent een lantaarnpaal te staan die de hele nacht aan ging. Had ik bij het opzetten van mijn tent bij daglicht niet gezien. Vergelijkbare dingen gebeuren met geluid vrij vaak.)
[...]
Ik ben groot liefhebber van alpine oordoppen.
Scandinaviëfan meldt zich present! Ofschoon ik me in Alberta, British Columbia maar vooral Yukon & Northwest Territories ook wel erg happy voelde. Zo weinig volk, zo'n rust en stilte, zo weids, zo heerlijk.Lennart-Tampico schreef:Veel landen beginnen steeds meer lawaai te hebben. Dit is de reden dat ik steeds verder noordelijk trek.
In Nederland, en in andere delen van Europa, slaap ik ook wel door de spoorgeluiden heen. Luister maar eens naar de geluidsfragmenten in de link die ik hierboven gaf. Die tyfoonsignalen dringen goed door (en met goede reden).peter de rijk schreef:Van treinen of wegverkeer heb ik eigenlijk nooit last.
Ik prijs mij gelukkig dat ik vrijwel altijd de jaarlijkse, zomerse, volksverhuizing kan ontlopen. Campings met meer dan ca. 25 plaatsen mijd ik als de pest. Zodra veel volk dicht op elkaar zit, worden alle eigenschappen van de medemens onaangenaam.peter de rijk schreef:Gekmakend zijn de boemboem-openluchtdisco's in Zuid-Europa, maar het zijn toch vooral de geluiden op de camping zelf die voor deels doorwaakte nachten zorgen: [...]snurkindex[...].
In 2010 "crashte" ik bij de Moezel, in Cochem.janenliseth schreef:Na Paas een tour naar Eifel en Moezel. 6 campings aangedaan. Lawaai kwam van alle kanten: weg, vaarwater, spoor en de lucht. Soms hels kabaal. Hoe ervaren Wf'ers dit ? Zijn er nog wel stille campings ?
Gelukkig, ik ben niet de enige die een radio in de buitenlucht storend vindt. Je wordt op je vraag om het ding uit te doen soms aangestaard ... alsof je een buitenaardse cultuurbarbaar bent. Maar ja, of dat volk ooit de vleugelslag van kolibries of mooier 'hummingbirds' (omdat die naam het zoemende geluid van hun vleugelslag benadrukt) heeft ervaren?jeroen_ schreef:Helaas hadden daar mijn buren continu de radio aan.
Hee, dat ken ik van Duitse campings ook wel. Niet overal, maar het bestaat nog steeds. Een goede campingbaas dwingt het af, door tijdig en kordaat optreden.jeroen_ schreef:Vroeger had je nog "abendruhe" vertelde een vriend mij, dan zou het vanaf 22:00 uur stil moeten zijn.
Maak jezelf niks wijs, schorriemorrie bestond toen ook al, net als beschaafde lui. Het gaat erom of je van goede wil bent, en of je een aanmerking op je gedrag tolereert. En aldus echt rekening houdt met je medemens.jeroen_ schreef:Ik zou wel eens in een tijdmachine willen kunnen stappen om te ervaren hoe het 30 geleden terug op de campings was.
janenliseth schreef:Lawaai kwam van alle kanten: weg, vaarwater, spoor en de lucht. Soms hels kabaal.
Dank Polling, dat roept bij mij een herinnering naar boven. In het najaar van 2012 verbleef ik op een camping in Keulen in het stadsdeel Poll, ook niet ver verwijderd van een verkeers- en een spoorbrug. Nu denk je wellicht dat ik daar overlast van had. Het viel wel mee, doordat de camping erg veel lager, net naast de rivier de Rijn vrijwel in de winterbedding ligt. Het geluid waaide er als het ware overheen.Polling schreef:[...]de Duitse rivieren: Rijn[...] en spoorwegen. En dat kan overlast geven...
Vergis je niet; natuurkampeerterrein De Oude Boomgaard tussen Linschoten en Oudewater ligt 2 km van de doorgaande weg vandaan, toch hoor je daar autoverkeer. En op Bergvlietse Bossen, tweeenhalve beboste kilometers van de dichtstbijzijnde N-weg, hoor je lekker geen verkeer, maar er is wel een kennel vlakbij...snowfreakyvon schreef:De natuurkampeerterreinen in nederland, daar kom ik wel vaak, ook veel verschillende.
Het is jammer als blijkt dat het terrein vlak langs [cursivering van mij - Carl] een weg ligt.
http://vimeo.com/56432222jeroen_ schreef: Ik zou wel eens in een tijdmachine willen kunnen stappen om te ervaren hoe het 30 geleden terug op de campings was.
Carl schreef: http://vimeo.com/56432222
Carl