Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkoop vliegen naar de Buitenland trektocht (Nice) - Forum Wereldfietser

Goedkoop vliegen naar de Buitenland trektocht (Nice)

Hallo allen,

Door mijn interesse om mee te gaan met de buitenlandtrektocht, ben ik het internet op gegaan om vliegen naar Nice te onderzoeken.
Ik houd drie opties over:

Transavia 147 euro, fietsen heel klein inpakken en niet als fiets aanmelden.

Transavia 267 euro, de zelfde vlucht, alleen de fietsen officieel aangemeld, wat je 40 euro enkele reis kost.

KLM, 185 euro, met 20 kg bagage vrijheid.
Kan lastig worden om onder de 20 kg te blijven, maar voor de fiets hoeft niet betaald te worden.

Wie heeft er ervaring met vliegen met Transavia w.b.t. je fiets klein inpakken of 40 euro betalen?

Groeten, John.

John, misschien niet helemaal de gewenste data en/of met overstap maar als ik op vliegtarieven.nl zoek worden Alitalia (98) en Lufthansa (114) aangeboden. Mijn ervaring met Lufthansa (was wel intercontinentaal) en fietsvervoer was zeer positief. Dat wil zeggen, de fiets kwam in goede staat aan, ook weinig schade aan de verpakking dus ze zijn er netjes mee omgegaan. Ik had vooraf de keuze gekregen fiets binnen 20 kg bagage limiet of bijbetalen waarbij ik bij het inchecken mocht kiezen. Ik zat twee keer zeer dik boven de bagagelimiet, maar heb niet hoeven betalen.

Afgelopen zomer hebben we ervaring opgedaan met Alitalia en overstappen. Absoluut geen aanrader. Tenzij je je halve vakantie kwijt wil zijn met het herstellen van het gooi- en smijt werk van Alitalia. Ik zou zelf liever iets meer uitgeven

40 euro per fiets voor een enkele reis is belachelijk veel :cry:
als je dat vergelijkt met wat andere maatschappijen berekenen
(15-25 euro).

Misschien is Easyjet een optie: Schiphol-Geneve Geneve-Nice?
Easyjet rekent 15 euro per fiets per vlucht dus met een overstap in Geneve is het 30 euro enkele reis voor het meenemen van een fiets, nog altijd voordeliger dan Transavia.

Hoi John,

We hebben ervaring met Transavia. Eigenlijk verschilt het allemaal niet zoveel met andere maatschappijen. Steeds meer maatschappijen vragen een vast bedrag voor de fiets. Eigenlijk vind ik dat wel prima. Zo heb je geen gezeur met je bagage. Van de andere kant....wanneer je voor weinig een ticket naar Nice koopt dan is de extra fiets-tax wel heftig.

Wat betreft de kosten. Bij Transavia moet je inderdaad €40,- per fiets per enkele reis betalen. Maar dat is wel iets wat ze alleen op schiphol lijken te weten. In het buitenland kan je met de juiste "smile" een heel eind komen. Maar goed, daar weet jij ook alles van.

Wat betreft dat inpakken.....gewoon net als op elke andere vlucht. In een doos heeft op schiphol de voorkeur. Dat kost je het minste gezeur.
In het buitenland terug vliegend naar Nederland is het inpakken van de fiets in karton voldoende.

Succes,
Marco

Op Zestienhoven is een doos niet verplicht.
Als je een fiets meeneemt moet je via het call center boeken, want de site heeft niet de mogelijkheid om aan te geven dat je odd sized luggage meeneemt. In elk vliegtuig hebben ze kennelijk maar beperkte bagageruimte voor surfplanken, golftassen, fietsen etc. Alleen heb ik inmmiddels gemerkt dat je het call center ook meteen die 40 euro incaseert voor de terugreis.
Vorig jaar naar Agadir heb ik mijn ticket niet via het web/cc geboekt maar via een reisburo. Toen moest ik op Schiphol 40 euro lappen, maar bij de terug vlucht vanuit Agadir heeft niemand mij iets gevraagd.
Aan de andere kant: boeit die paar euro nou; ik kan het businessmodel wel begrijpen en je betaalt gewoon voor een extra dienst.

arjen schreef:Aan de andere kant: boeit die paar euro nou; ik kan het businessmodel wel begrijpen en je betaalt gewoon voor een extra dienst.
Het verschil tussen KLM en Transmafia is 82 euro's als ik 2x 40 euro voor een fiets moet betalen. En dat voor twee personen! Je zou het zelfs keer 2,2 kunnen vermenigvuldigen.... Ik kan het best betalen, maar ik kan met het verschil ook leukere dingen doen dan Transmafia in de lucht houden.

Dus, eigelijk wil ik alleen weten of je met een heel klein verpakte fiets die 40 euro's in je zak kan houden.

John.

johntelleman schreef:Dus, eigelijk wil ik alleen weten of je met een heel klein verpakte fiets die 40 euro's in je zak kan houden.

John.
Misschien lukt het, maar ook een klein verpakte fiets kan niet over dezelfde band als de koffers naar de bagageruimte, en dan zal de vriendelijke medewerker bij de checkin zeker vragen wat er in dat pakket zit dat apart naar de bagageruimte moet. En dan zeg je natuurlijk: fietsonderdelen...
Overigens ben ik het met je eens dat het tarief dat Transavia berekent, buitensporig is. Met twee personen 160 euro extra voor een retourtje is echt overdreven. Ik heb ze afgelopen zomer daarover gekapitteld, maar kreeg een brief terug met de mededeling dat het nu eenmaal een marketingbeslissing was.
Het kan in elk geval geen kwaad een beargumenteerde klacht in te dienen, misschien gaat er toch een lichtje bij ze branden als ze beseffen dat veel fietsers eerst alle alternatieven bekijken alvorens bij Trans een ticket te kopen.

Hi John,
Mickey zegt altijd dat het een rolstoel is. Uitproberen?!?!?!?!
Rena :wink:

ik pak altijd klien in en soms komt ie appert en soms gewoon over de band. tot nu toe wel altijd betalen ,maar das mee omdat de medevakanitefietsers geboekt hebben dan dat ik er voor kies. ingepakt is mijn fiets niet groter dan een koffer. succes ermee