Smitty schreef:
Kampeerbewijs

Wat meer toezicht misschien, hoewel ik daar een hekel aan heb. Maar soms kan het niet anders
Sommige terreinen hebben een kampwaard, die een oogje in het zeil houdt. En daar loopt alles naar mijn ervaring altijd prima.
Misschien een Natuurkampeerterreinen 2.0:
- alleen tentjes
- geen elektra
- geen wifi
(maar dat zal wellicht geen gunstig verdienmodel opleveren)
Toezicht? Ja, het oog van de meester dwingt. Net zoals het niet anoniem kunnen zijn.
Als ik een terreintje vooraf selecteer, dan is het ontbreken van elektra-voorzieningen altijd een pré. Ofschoon ik daarmee in de nationale parken in de USA ook wel aardig op de koffie kwam bij nukkige RV-ers. Ik ben ooit 's nachts gewekt door een vader die zijn enorm luidruchtige generator aanzwengelde omdat zijn kinderen niet konden slapen van het lage-spanning-waarschuwingspiepje van de accu's van zijn noodstroomvoorziening. Zij sliepen door achter een dikke wand isolatie, ik heb vanaf 4 uur wakker gelegen in mijn dubbeldakstentje totdat zij, gelukkig, vroeg vertrokken (tegen half acht, waar de kampregels absolute stilte voorschreven tussen 22h00 en 8h00). Desgevraagd bleek later dat ik niet de enige was met een verstoorde nachtrust en dat een ranger er werk van zou maken. Ik heb maar een extra kop koffie gedronken bij het ontbijt en de daarop volgende dagtocht wat ingekort.
Een andere goed criterium zijn aparte parkeerplaatsen voor auto's, dat helpt ook bij de selectie van het publiek dat er heengaat. En de allerbeste is onbereikbaarheid met alle ander vervoer anders dan te voet, te fiets of te paard. Alhoewel ik ook in zulke situaties ben geconfronteerd met crossmotorfietsen ...
Ach ja, alles is te wijten aan de hoge bevolkingsdruk, met mensen die allemaal wat anders verwachten van hun kampeerplekje.