Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Herintreder koopt tent :) - Forum Wereldfietser

Herintreder koopt tent :)

Na mijn laatste, echte fietstocht, meer als 20 jaar geleden (Indonesië en Maleisië)
de fiets niet zo heel veel meer aangeraakt. De trekkingfiets maakt zelfs plaats voor een oerdegelijke Gazelle met 3 versnellingen en trommelremmen.
Op een gegeven moment was ik het wel "zat" en moest er toch weer een wat snellere en lichtere fiets komen. Waar ik in mijn jonge jaren geen geld voor had, lag nu toch binnen het budget, weliswaar een tweedehandse, maar toch : een Koga !!
Vorig jaar in de zomeravonden redelijk wat gefietst, zodra het hooikoortsseizoen wat geluwd was.
Dit jaar kreeg ik toch behoorlijk de kriebels om weer eens een langere tocht met de fiets en tent te maken. Mijn oude vertrouwde en zware twee-stoks tent was inmiddels verteerd door schimmel. Veel tenten bekeken, en uiteindelijk is mijn keus gevallen op deze :
http://www.bever.nl/index.cfm/fuseactio ... 1132c40001
Ook gelijk maar gekocht, ik vindt de verhouding grootte/gewicht/prijs eigenlijk prima in orde. Mij is opgevallen dat een paar gram minder al heel wat euros kan kosten.
Ik ben erg blij met dit tentje en hoop er heel wat rustige nachten in te slapen :D
Mooie keus tent.....welkom terug. :-) Waar gaan je eerste ideeen naar uit om te gaan verkennen?

Gr Hans
Het pinksterweekend moet "de nieuwe vuurdoop" worden; ik ben ook maar gelijk lid geworden van de vereniging.
In augustus is het de bedoeling om met de trein naar Praag te gaan en de Elbe af te fietsen
tot ongeveer Wittenberg en dan door te steken naar Berlijn, dit alles in een dag of 9.
SanderZ schreef:Het pinksterweekend moet "de nieuwe vuurdoop" worden; ik ben ook maar gelijk lid geworden van de vereniging.
In augustus is het de bedoeling om met de trein naar Praag te gaan en de Elbe af te fietsen
tot ongeveer Wittenberg en dan door te steken naar Berlijn, dit alles in een dag of 9.
Dat lijkt me een mooie tocht. Ik schat zo'n kleine 500 km als je de kleinere weggetjes opzoekt? Tot augustus heb je tijd genoeg om wat aan je fietsconditie te doen, mocht die nog niet op peil zijn. Negen dagen geeft je in elk geval ruimte om ook eens van de fiets te stappen en wat rond te kijken. Ga je wijnproeven (je fietst vast en zeker via de Sächsische Weinstraße)?
Vandaag een andere fiets gekocht, mijn oude Koga was toch in een slechtere staat als ik vermoedde. Nu dus super gemotiveerd om te trainen en conditie op te bouwen (hoewel deze niet zo slecht is.. :D )