In augustus 2012 heb ik een nieuw Brooks fietszadel gekocht (B396 Flyer ) bij Hollandbikeshop.com.
Afgelopen zaterdag (5 april) brak dit doormidden tijdens een rondje fietsen. Ik heb maandag meteen contact opgenomen met Hollandbikeshop en na overleg met hen het zadel retour gestuurd, zodat ze zouden kunnen beoordelen of het een garantiekwestie was ja of nee. Vanmiddag Hollandbikeshop maar gebeld of ze het zadel al ontvangen hadden en hoe het met de vraag stond: garantie of niet. Zegt de medewerker tegen me dat ze het zadel hebben ontvangen en dat ze het hebben doorgestuurd naar hun leverancier en dat het nu wachten is op de beslissing van de leverancier. Op mijn vraag: “Hoe lang kan het duren voordat de leverancier antwoord geeft?”, weet de medewerker mij te vertellen dat ik rekening moet houden met ongeveer 4 weken. Als ik de medewerker dan uitleg dat ik dat nog al lang vind en een beetje druk begin uit te oefenen beëindigen we het gesprek met de belofte dat hij het met een collega gaat bespreken en mij vandaag nog terugbelt. Nog geen uur laten heb ik hem weer aan de telefoon en zegt hij dat het niet binnen de garantie valt omdat het zadel is afgebroken vanwege een montagefout.
Ik zou het zadel te ver naar achter gemonteerd hebben, als ik achter op het zadel ga zitten zou het zwaartepunt achter dan te groot zijn, waardoor er na 1,5 jaar metaalmoeheid kan ontstaan hetgeen het zadel kan doen breken.
Nu is mijn vraag: “Kan hij gelijk hebben met zijn stelling of is het onzin?”. Ik doe er een tweetal foto’s bij die ik gemaakt had voor Hollandbikeshop om de zaak te melden.
Hoor graag van jullie.
Raimundo
[/img]
[/img]
Afgelopen zaterdag (5 april) brak dit doormidden tijdens een rondje fietsen. Ik heb maandag meteen contact opgenomen met Hollandbikeshop en na overleg met hen het zadel retour gestuurd, zodat ze zouden kunnen beoordelen of het een garantiekwestie was ja of nee. Vanmiddag Hollandbikeshop maar gebeld of ze het zadel al ontvangen hadden en hoe het met de vraag stond: garantie of niet. Zegt de medewerker tegen me dat ze het zadel hebben ontvangen en dat ze het hebben doorgestuurd naar hun leverancier en dat het nu wachten is op de beslissing van de leverancier. Op mijn vraag: “Hoe lang kan het duren voordat de leverancier antwoord geeft?”, weet de medewerker mij te vertellen dat ik rekening moet houden met ongeveer 4 weken. Als ik de medewerker dan uitleg dat ik dat nog al lang vind en een beetje druk begin uit te oefenen beëindigen we het gesprek met de belofte dat hij het met een collega gaat bespreken en mij vandaag nog terugbelt. Nog geen uur laten heb ik hem weer aan de telefoon en zegt hij dat het niet binnen de garantie valt omdat het zadel is afgebroken vanwege een montagefout.
Ik zou het zadel te ver naar achter gemonteerd hebben, als ik achter op het zadel ga zitten zou het zwaartepunt achter dan te groot zijn, waardoor er na 1,5 jaar metaalmoeheid kan ontstaan hetgeen het zadel kan doen breken.
Nu is mijn vraag: “Kan hij gelijk hebben met zijn stelling of is het onzin?”. Ik doe er een tweetal foto’s bij die ik gemaakt had voor Hollandbikeshop om de zaak te melden.
Hoor graag van jullie.
Raimundo
![Afbeelding](http://i57.tinypic.com/igkbuo.jpg)
![Afbeelding](http://i59.tinypic.com/xm6d09.jpg)