Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ideeën voor route Pyreneeën - Madrid - Forum Wereldfietser

Ideeën voor route Pyreneeën - Madrid

Ik fiets over een maand of twee van Parijs (of wellicht Auxerre, om het iets rustiger aan te kunnen doen) naar Madrid. De route in Frankrijk heb ik grotendeels uitgestippeld, ik zal daar vooral de pelgrimsteden langs de Compostella-route aandoen (Nevers - Le Puy - Cahors) en dan afbuigen richting Lourdes om via de Aubisque en de Pourtalet de Pyreneeën over te gaan.

Vervolgens is het op naar Madrid, waar m'n vriendin me opwacht Ik wil daar aankomen op 13 juni om 's avonds in een Madrileense kroeg Spanje-Nederland (WK) te kunnen kijken :)
Ik kan echter weinig informatie vinden over interessante routes die kant op en ben erg benieuwd naar tips. Gezien de tijd die ik zal hebben is een route tot 600km afstand een optie. Ik neem onderweg veel foto's (dus hou van mooie omgeving en mooie stadjes) maar in principe niet afstapt om cathedralen oid te bezoeken.
mischien is de andlusie route van benjaminse wel wat als je dan ter hoogte van madrid bent buig je af

gr marcel
Schaf de regionale Michelin-kaarten van Spanje aan en zet een route uit op de kleine weggetjes.
Je kunt de Jacobsroute volgen tot Logroño. Daar steek je via het gebergte door naar het zuiden: Burgo de Osma. Via kleine weggetjes naar Werelderfgoed Segovia.
Vervolgens naar het fraaie El Escorial. Vandaar neem je trein naar station Madrid-Chamartín, want Madrid binnenfietsen is echt geen pretje.
Bert, Marcel, bedankt voor de tips. De Andalusiëroute ligt me wat teveel oostwaarts (ik wil wel de Pyreneeën over, niet langs :o ) en de Jacobsroute wat teveel westwaarts, maar ik ga het denk ik inderdaad overlaten aan de Michelinkaarten ter plaatse. Lekker stukje op de bonnefooi, lijkt me ook wel een leuke ervaring :)
Ik denk dat Madrid binnenrijden op de fiets wel goed mogelijk is; via de weg die dicht ten Westen langs de Rio Manzanares loopt kom je vlakbij het centrum de stad in. Grofweg loopt die weg van NW naar ZW.
Geen eigen ervaring mee maar zie Google Maps.
De bikeroutetoaster levert bijna steeds goede fietswegen. http://bikeroutetoaster.com
Tevens als gpx te downloaden. Ook aangevuld met hoogte gegevens.
bert sitters schreef:Vervolgens naar het fraaie El Escorial. Vandaar neem je trein naar station Madrid-Chamartín, want Madrid binnenfietsen is echt geen pretje.
Valt wel mee als je de juiste route kiest. Ik heb dit traject vorig jaar vanuit Madrid naar San Lorenzo de El Escorial gefietst, via deze route, die vanaf metrostation Casa de Campo aan de rand van Madrid over relatief rustige wegen voert. In het weekend mag de fiets overigens mee de metro in zodat je niet per se door de stad hoeft te fietsen. Bijzonder interessant is de route overigens niet want je rijdt door eindeloze urbanizaciones, Madrileense Vinexwijken zonder veel leven. Alleen in de buurt van San Lorenzo de El Escorial is het landelijker.
Nog een tip: neem in elk geval een helm mee want ik heb de indruk dat de controle daarop nog verscherpt is, al zal dat regionaal kunnen verschillen. De afgelopen weken is mijn vrouw, die zonder helm fietst, in Murcia en Andalusië een paar keer lastig gevallen door de guardia civil en andere politiekorpsen. Als je er een bij je hebt, scheelt dat in elk geval een hoop gezeur en mogelijk €150 boete . De Spaanse regering voert een groot offensief voor de verkeersveiligheid, er ligt inmiddels overigens ook een voorstel (Spaanstalige link) om voor kinderen een helm binnen de bebouwde kom verplicht te stellen.