Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mio 300 erg traag - Forum Wereldfietser

mio 300 erg traag

ik heb sinds een paar maanden een mio cyclo 300.
het valt me al vanaf het begin op dat het scherm erg langzaam reageert,en dat is vooral lastig als je bijv in een woonwijk fietst.
Routes met alleen buitengebied is het wel te doen.
Moet steeds wachten tot het beeld weer is bijgedraaid.
nu voor de 3e keer terug naar Mio voor reparatie.
de 1e en 2e keer geen effect gehad voor verbetering.
wat moet ik doen?
kan ik een nieuw apparaat krijgen omdat deze gewoon niet naar behoren werkt voor mij.
Mio wil moederbord vervangen,maar ik ben het repareren eigenlijk wel een keer zat.
Elke keer weer paar weken kwijt....

Wat is jullie ervaring met de mio?
Dag Carmenopdefiets,

zondag kreeg ik van mijn kinderen m'n eerste fiets-gps. Een Mio Cyclo 310 met kaarten van Westeuropa. Tijdens de eerste verkennende tochtjes ging alles goed. (surprise me; terug naar huis; naar een punt aangestipt op kaart, of per ingave coordinaten.)
De volgende stap was om met mioshare een track te maken, en deze inloaden op de gps.
Nu werkt mijn touchscreen niet meer. Wat zou ik verkeerd gedaan hebben of wat scheelt er aan dat spul?
Tot op heden ben ik nog niet overtuigd om zonder kaarten op reis te gaan :(

Piet
cabonga schreef:Dag Carmenopdefiets,

zondag kreeg ik van mijn kinderen m'n eerste fiets-gps. Een Mio Cyclo 310 met kaarten van Westeuropa. Tijdens de eerste verkennende tochtjes ging alles goed. (surprise me; terug naar huis; naar een punt aangestipt op kaart, of per ingave coordinaten.)
De volgende stap was om met mioshare een track te maken, en deze inloaden op de gps.
Nu werkt mijn touchscreen niet meer. Wat zou ik verkeerd gedaan hebben of wat scheelt er aan dat spul?
Tot op heden ben ik nog niet overtuigd om zonder kaarten op reis te gaan :(

Piet
Hoi Piet,
Heb je de nieuwste versie van de mio?
ik heb tot op heden geen kaarten/routes gedownload,dus kan je verder geen info geven.Met surprise heb je ook mooie routes
Mijn mio is naar reparatie afdeling,ik hoop dat ze iets kunnen vinden waardoor/waarom de mio bij mij zo traag is.
Heb jij daar heen moeilijkheden meer?
Carmen,

ik heb "al bij al" twee tochtjes gemaakt ermee tot de miserie begon.
Eerste toch een 107 km surprise tochtje, en de volgende dag een track die ik in mioshare maakte en downloadde. Het touchscreen werkte opeens trager en nu helemaal niets meer. Ik heb het probleem voorgelegd aan mio.service en mioforum maar tot op heden nog geen antwoord. Ik vrees dat ik ook de hersteldienst zal moeten contacteren. Hemeltje, op reis gaan zonder kaarten zal ik nooit durven...
Zo te lezen op internet ben ik niet de enige ongelukkige.
Ik hou je op de hoogte hoe het opgelost wordt.

Piet
Carmen,

Het touchscreen van mijn mio 310 wilde dus niet meer werken. Volgens een forum moest ik proberen de batterij helemaal leeg te krijgen. Dit zou gelijk staan met reset. Yep, dit geprobeerd en het werkte terug.
Vorige week naar Parijs gereden en toen ik de stad noordelijk wilde verlaten was van 't zelfde. (dwaas van mij... ik had geen kaart mee :oops: .)

de mio cyclo is nu voor nazicht naar hersteldienst. Qua tel. service heb ik niet te klagen.
Maar ik had ze eigenlijk liever niet nodig gehad.

Afwachten of het bij terugkeer oké zal zijn.

Piet
mio heeft nieuw gps ontvanger en moederbord gekregen,nu een stuk beter,af en toe nog hapering maar dat is te doen
mijn mio is sinds de herstelling oké. Het werkt nu zoals het moet.
Het touch pad werd vervangen. Eveneens herconfiguratie systeem softare/applicaties.
Goeie service.