Additionally, paste this code immediately after the opening tag: St. Jacobs fietstocht (santiago de compostella) - Forum Wereldfietser

St. Jacobs fietstocht (santiago de compostella)

In de zomer van 2014 ben ik van plan om de st. Jacobs fietstocht te gaan. Nou vroeg ik me af wie deze toch reeds heeft afgelegd en mij daarom zou kunnen vertellen of de route begaanbaar is voor een racefiets? Zo nee, welke fiets is het meest geschikt?
Super bedankt!
Groet, Sander van Steijn
Ik fiets deze zomer ook de St. Jacobs route en ga dit doen op een racefiets.
Lees trouwens eens deze pagina http://perfietsnaarsantiago.wordpress.com/ staat er veel nuttige informatie op.
Ik zou wel bredere banden monteren.
Ik fietste in 2009 gelijk op met twee jongens uit Friesland op de race fiets ik rij niet meer dan 100 km. p/dag hun wilde 150 km. p/dag fietsen elke avond stonden ze weer op dezelfde camping door de vele lekke banden ze reden met een aanhangertje.
na 4 dagen moesten ze hun einddoel al aan passen daar ze bij de pyreneen zouden worden opgehaald door een fiets bus dat was al niet meer haalbaar.
Gingen toen nog maar tot Tours.
Klaas de Pelgrim
De Sweerman route gaat grotendeels over asfalt en is dus op iedere fiets te doen.
In Spanje zijn er enkele tientallen kms gravelpaden in de route opgenomen maar die zijn waarschijnlijk te vermijden per racefiets door even een andere route te nemen ter plaatse.
dag Sander, wij hebben deze route in 2013 gedaan, welliswaar op de vakantie fiets. maar alle wegen zijn prima begaanbaar ook voor een racefiets. mocht je in spanje de route willen volgen van de wandelaars heb je wel een probleem wat die is niet met de race te doen. succes met de voorbereiding.
Dankjullie wel, in augustus ga ik op de racefiets naar Santiago. Wellicht nog even nieuwe bandjes onder zetten, geen idee echter waar ik op moet letten dan?
En slapen in de buitenlucht, iemand daar ervaring mee??

Sander
Dag Sander,
Ik ben begin juni verleden jaar naar Compostella gefietst op een racefiets en heb toen vittoria rubino pro banden in 28 mm gemonteerd,en daar was ik heel tevreden over.Wat dat slapen in open lucht betreft;wij(2 personen)hadden een tentje mee,maar hebben het onderweg in een chambres d'hôtes achtergelaten en laten opsturen naar huis.Waarmee ik wil zeggen dat je na een dag fietsen wel zin hebt in een goed bed,en een overnachtingsplek vinden was nooit een probleem.Zeker op de camino in Spanje zijn er tal van alberques waar je terecht kan op vertoon van je stempelkaart.

Buen camino!
Sandpablo schreef:En slapen in de buitenlucht, iemand daar ervaring mee??
Dat hangt ervanaf wat je bedoelt met 'in de buitenlucht'. Met tent, zonder tent, wildkamperen, campings? Ik reed in 2011 de Jacobsroute heen volgens de hoofdvariant, en terug via alle alternatieven, met tent. Op de Camino Francés moest ik af en toe mijn dagafstand aanpassen aan de aanwezigheid van campings. Op de Cantabrische (terug)route heb ik af en toe gebruik moeten maken van hostals en casas rurals wegens geheel gebrek aan campings. Voor vertrek dacht ik dat ik in geval van nood altijd nog zou kunnen wildkamperen, maar op de plekken waar dat nodig geweest zou zijn, bleek het onmogelijk; waar zet je je tent op als je aan de ene kant van de weg een loodrechte bergwand hebt en aan de andere een afgrond?

Het leukst vond ik de albergues met 'kampeerveldje' (vaak gewoon de tuin ofzo); lekker in je tentje en toch contact met (wandel)pelgrims, met wie ik heel interessante gesprekken heb gevoerd.

Buen camino!

Carl
Wederom bedankt allemaal.

Mijn plan is om met een enkelboogs leger tent op pad te gaan en dan wildcamperen. Voornamelijk om geld te besparen en door te kunnen fietsen. Mijn route wordt de st. Jacobs hoofdroute. Een kampeerveldje op een boederij lijkt me ook erg aangenaam, hoe duur is dit ongeveer?

Banden dus van 28mm, ik hoorde dat continental ook goede buitenbanden verkoopt?

Sander