door
Polling » vr 28 mar, 2014 14:58
Wij hebben wel een auto. Als ik verantwoordelijk ben voor mijn volwassen dochter die thuis woont, hebben we er zelfs 2. Toen we bijna 22 jaar geledenb vanuit de Randstad naar Brabant verhyuisden, vanwege een baanaanbod voor mijn vrouw, hebben we er niet over nagedacht. En dus gingen we ver weg van familie wonen, allemaal in dorpjes in het groene hart, ongeveer 100 km. hier vandaan. En wij wonen in een dorp met 1 busverbinding, geen trein...
Werken doe ik of fietsafstand. Mijn vrouw ook, tot een paar jaar terug, toen ze haar baan kwijtraakte. Dolblij met een nieuwe baan, maar te ver weg om elke dag te fietsen... Dus daar wordt die auto voor gebruikt., en voor familiebezoek. 20 jaar gelden geen probleem als we er wat langer over zouden doen, nu mijn moeder op leeftijd is, handig om met een uur daar te kunnen zijn, als het echt nodig is.
Zouden we zonder kunnen? Ik wel, als het zou moeten. Met de fiets naar de stad, station, en dan is alles bereikbaar. Maar het kost wel heel veel tijd...
Fietsen zijn voor dagelijks gebruik, en voor ww-verkeer. Auto is voor gemak...
Maak ik me zorgen over het milieu? Ja. Maar blijkbaar niet genoeg, En wij gaan niet wereldfietsen in weet ik waar, waar we dan eerst met het vliegtuig naartoe moeten. Dat scheelt dan weer.