Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent Vaude POwer Lizard SUL 1 -2 - Forum Wereldfietser

Tent Vaude POwer Lizard SUL 1 -2

Heeft iemand ervaring met de Vaude Power Lizard Sul 1 of 1-2.
Gezien ik steeds meer met 2 tassen op pad ben of / Off Road ga.
Zou ik graag mijn keuze verder uitbreiden.
Gezien ik een Hilleberg tent (Allak) heb en in het verleden de Akto.
Zie graag jullie reactie tegemoet.
Ton de raskampeerder
Ja, ik heb de 1-2 variant. Ik vergelijk hem een beetje met de terra nova laser, omdat een vriendin die heeft.

Qua ruimte en gewicht vind ik het een heerlijke tent. De binnentent is vrij ruim, maar je hebt wel maar weinig plaats voor tassen in je buitentent. Ik legde altijd alleen waardevolle spullen in mijn tent en liet mijn tassen naast mijn tent liggen. Mijn duurste dingen zijn toch mijn tent, mijn slaapzak en mijn matje.

Ik had wel echt ontzettend veel condens, na een poosje heb ik opgegeven om de tent 's ochtends te drogen. We stonden altijd vroeg op dus het droogde gewoon nog niet. Het werkte beter om het nat in te pakken en dan bij opzetten de bodem droog te vegen en het even door te laten waaien. Dit werkte heel goed omdat we vaak al om een uur of 4 klaar waren met fietsen, als je heel lange dagen maakt is het wel een probleem denk ik omdat het dan weer afkoelt en vochtiger wordt. Het hielp wel om het bovenste stuk van de rits 's nachts open te laten staan. De terra nova laser ernaast was bijna helemaal droog, dus het echt een tentspecifiek probleem.

Op fietsvakantie sliep ik er alleen in, maar op wandelvakantie met mijn vriend (1.90m, dus niet de kleinste.) Als je toelopende matjes hebt en elkaar lief vind kan het. (Een reviewer zei dat hij er met zijn vrouw prima 2 maanden in kon slapen, maar dat met een vriend het na 2 dagen wel weer mooi was.) De lengte van de tent is prima. In de terra nova kan je echt niet met zijn tweeen slapen.

Bij stevige windvlagen schudt de tent behoorlijk, maar blijft wel staan. De meegeleverde haringen zijn wel bruikbaar (beter dan de paperclips die je bij sommige tenten krijgt) maar voor heel stenige of juist losse grond zal je iets anders moeten regelen. Op campings langs de limesroute kwam ik er prima mee uit de voeten.

Het doek voelt erg dun en rekt behoorlijk als het vochtig wordt, dus je blijft soms wel een beetje klooien met haringen verplaatsen. De lusjes zijn ook gewoon van touw en niet van elastiek zoals sommige andere silnylon tenten. Over de waterdichtheid bij regen heb ik geen klachten. Ik heb ook nooit vocht door het grondzeil gekregen, maar ik gebruik dan ook altijd aquafolie ter bescherming.